• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3401 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ آذر

تشكل‌ها

سيب‌زميني هم از فهرست محصولات آب‌بر حذف شد!|در حالي كه طي سال‌هاي گذشته محصولات سبزي و صيفي مانند هندوانه و سيب‌زميني به عنوان محصولات آب‌بر تلقي مي‌شدند و مسوولان بر كاهش توليد آن در فضاي باز و افزايش توليد‌ش در فضاي بسته (گلخانه) تاكيد مي‌كردند، براساس بررسي‌هاي جديد وزارت جهاد كشاورزي، سيب‌زميني هم ديگر جزو محصولات آب‌بر به‌شمار نمي‌رود.، براي توليد هر كيلوگرم سيب‌زميني به طور متوسط حدود 860 ليتر آب مصرف مي‌شود؛ يعني صادرات 391 هزار و 800 تن سيب زميني در سال گذشته براي كشور 336 ميليارد و 260 ميليون ليتر آب خورده است.

توقف توليد ميني‌بوس |توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در دو شركت خودروساز داخلي به صفر رسيد. براساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، مهر ماه امسال توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در شركت پيشرو ديزل آسيا با افت صد درصدي از يك دستگاه در مهر 1393 به صفر رسيد. مهر ماه امسال توليد انواع ميني‌بوس و ميدل‌باس در هوراند خودرو ديزل نيز با كاهش صددرصدي از شش دستگاه در مهر 1393 به صفر كاهش يافت.

در نان «جوهر قند» نمي‌زنيم‌|درحالي كه مسوولان شركت بازرگاني نسبت به مصرف ماده كشنده «جوهر قند» در پخت نان در برخي نانوايي‌ها اذعان كرده‌ و نسبت به آن هشدار داده‌اند، رييس اتحاديه نانوايان استفاده از اين ماده و هر نوع ماده غيرقانوني را در پخت نان رد‌كرد. روز گذشته مدير عامل شركت غله و خدمات بازرگاني منطقه دو كشور تصريح كرد كه گرچه جوش شيرين از نانوايي‌ها حذف شده اما افزودني ديگري به نام «جوهر قند يا بلنك» در بعضي نانوايي‌ها جايگزين شده است كه با توجه به سمي و كشنده بودن اين ماده، بهداشت بايد در اين زمينه حساس باشد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون