• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3401 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ آذر

سيد مهدي طباطبايي:

هاشمي تابع نظر رهبري است

سيدمهدي طباطبايي روحاني اخلاق‌مداري است كه سعي مي‌كند سياست را هم از همين دريچه نگاه كند. او طي هفته‌هاي گذشته در گفت‌وگويي با هفته‌نامه طلوع سخنان و انتقاداتي نسبت به آيت‌الله مصباح‌يزدي بيان كرد و اظهاراتي نيز در مورد آيت‌الله هاشمي داشت. خبرگزاري اصولگراي تسنيم روز گذشته به بهانه آن سخنان طباطبايي گفت‌وگويي با او داشت كه بخش‌هايي از آن در زير مي‌آيد:
  خيلي حيف است كه آيت‌الله مصباح در اين كشمكش‌هاي سياسي سطح پايين وارد شوند، واقعا حيف است، ايشان علامه است و كشور مي‌تواند از مباحث فلسفي و اعتقادي ايشان و از خدمات موسسه امام خميني(ره) در سطح بالاتري استفاده كند، ولي ورود آقاي مصباح در اين سطح از سياست باعث مي‌شود كه كشور نتواند آن‌طور كه بايد و شايد از ايشان بهره بگيرد، ضمن اينكه معتقدم آقاي مصباح به آن ميزان كه در فلسفه متبحر است، در سياست تخصص ندارد و وارد نيست.
  من قصد تخريب آقاي مصباح را نداشته و ندارم، هرچند اختلاف سليقه‌هايي در مباحث سياسي با ايشان دارم، مثلا من اصرارشان روي آقاي لنكراني يا حمايت از آقاي جليلي را اصلا قبول نداشتم، نبايد ايشان ورود كند به اين شكل، البته اين‌طور نيست كه من با پايداري‌كلا مشكل داشته باشم، بعضي از پايداري‌ها واقعا خوب هستند و من به آنها علاقه‌مندم.
  از طرف ديگر معتقدم كه بايد شأن جامعتين حفظ شود و اين شأن به هم نخورد، من مثلا خودم موافق حضور آقاي هاشمي در ليست جامعه روحانيت بودم ولي چون اين تشكل مخالفت كرد من هم با تصميم جمع همراه هستم.
  ايشان مثل آقاي مطهري بايد عمل كنند و وارد حزب و گروه‌هاي سياسي نشوند. وقتي ايشان وارد فعاليت‌هاي حزبي مي‌شود طرف مقابل دستاويز پيدا مي‌كند براي هجمه به ايشان، لذا من از پايگاه ناصح بودن به ايشان مطالبي عرض كردم و قصد انتقاد ندارم به آن معنا. ايشان بايد در سطح ارشاد علمي و اخلاقي براي همگان نقش ايفا كنند، چون در سياست هم تخصص كافي را ندارند به‌نظر من.
  آقاي هاشمي قديمي‌ترين دوست مقام معظم رهبري است. آقاي هاشمي به‌نظر من تابع رهبري است و اگر نظرش هم با نظر آقا متفاوت باشد، اعتقاد دارد كه بايد تبعيت كند از رهبري.
  من از بيان آقاي هاشمي، در مسائل سال 88 نوعي آرامش براي مخالفان برداشت كردم، ضمن اينكه ايشان رسما اعلام مي‌كند كه بايد از نظر آقا تبعيت شود. هنر سياسي آقاي هاشمي اين بود كه نقشي به عنوان مكمل براي نظام ايفا و مخالفان را مديريت كند. اين دوگانگي كه در ظاهر ممكن است از آقاي هاشمي ببينيد، به‌نظر من در راستاي مديريت مخالفان است و در نهايت حفظ نظام را تعقيب مي‌كند. اين را مي‌دانم كه آقاي هاشمي بعضي وقت‌ها با مخالفان به‌نوعي همراهي مي‌كند تا آنها را مديريت و آرام كند.
  نامه آقاي هاشمي به مقام معظم رهبري به‌معناي هشدار و پيش‌بيني بود تا بشود آن را كنترل كرد، من اين نامه را به‌معناي فتنه‌انگيزي نمي‌دانم، من اعتقاد ندارم كه آقاي هاشمي روبه‌روي نظام ايستاده‌اند.
  من اخيرا به آقاي آملي گفتم بعضي جاها فردي را قاضي (براي قضاوت بين زوجين) گذاشتي كه خودش با پدر زنش دعوا دارد. در حالي كه بايد فرد مسني بگذاري كه دخترش را طلاق داده باشند و آمده باشد در خانه نشسته باشد و دلش خون باشد تا بفهمد كه نبايد زود طلاق بدهد.
  الان رهبر معظم انقلاب حتي كم‌نظير هم نيست، بلكه بي‌نظير است. آقاي خامنه‌اي شخصيت فراجناحي دارند و رهبر كل يك ملت هستند. نبايد برخي اصولگرايان بگويند رهبري فقط متعلق به اصولگرايان است. بايد شأن رهبري را حفظ كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون