• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3401 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ آذر

هاشمي‌رفسنجاني:

هيچ ‌كس نمي‌تواند آگاهي افكار عمومي را محدود كند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني در ديدار رييس و جمعي از فعالان تشكيل مجلس جوانان، كادرسازي را ضرورت آينده‌نگري و توانمندسازي نظام براي مشاوره امروز و مسووليت‌پذيري فردا دانست و گفت: جوانان ايران اسلامي با توجه به شرايط زمان، برآنند تا فضايي را براي اداره جامعه ترسيم كنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تشريح صفت «آينده‌ساز» براي جوانان، گفت: تفكرات واقعي اكثر جوانان بر پايه دلسوزي براي نظام و كشور است كه با نگاه ملي، منطقه‌اي و بين‌المللي درصدد آشنا كردن ملل جهان با واقعيت‌هاي ايران است.
هاشمي رفسنجاني، با تاكيد بر اين نكته كه «آينده كشور در دست جوانان امروز است»، گفت: در مملكتي كه تقريبا همه موارد آن شورايي است و براساس راي مردم اداره مي‌شود، جوانان متفكر، نقش اساسي براي رشد آگاهي جامعه دارند.
وي وجود  «NGO» (نهادهاي مردمي) و شوراهاي متعدد را زمينه‌اي براي فعاليت بيشتر جوانان و تمرين مسووليت‌پذيري در آينده دانست و با اشاره به تدوين «منشور جوانان» در دولت سازندگي، گفت: بايد از قابليت‌هاي علمي، تحقيقاتي، شور و اشتياق و احساسات عقلاني جوانان در جهت تقويت پايه‌هاي كشور استفاده كرد.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، حضور ميليوني جوانان در بسيج را ستود و با اشاره به سوابق بسيجيان در هشت سال دفاع مقدس، گفت: بايد آن درياي مواج را با نگاه ملي و در راستاي تحكيم نظام، تقويت كرد كه اساس آن احترام به افكار عمومي است.
هاشمي رفسنجاني با ارايه تحليلي از تاريخ برخوردهاي ديكتاتوري‌هاي مستبد و استثمارگر با افكار عمومي و تاكيد بر اين نكته كه جهان به سوي توجه به آراي اكثريت مي‌رود، گفت: در اين شرايط بايد در انقلابي كه با آرمان‌هاي امام راحل پيروز و براساس افكار اهل بيت(ع) تثبيت شد و تداوم يافت، به افكار عمومي توجه شود كه تبلور اساسي آن در تفكرات جوانان است.
وي با تاكيد بر اين نكته كه «هيچ ‌كس نمي‌تواند فهم و آگاهي افكار عمومي را محدود كند»، به جوانان گفت: در بحث‌ها و برنامه‌ريزي‌ها، خود را براي شرايطي آماده كنيد كه تصميمات اساسي را مردم از طريق انتخابات مي‌گيرند. هاشمي رفسنجاني با ابراز خوشحالي از حضور جوانان متفكر در بين طلبه‌ها و دانشجويان، گفت: پژوهش‌هاي عاقلانه، پل ارتباطي مطمئن بين حوزه و دانشگاه است تا با استفاده از ظرفيت‌هاي علمي جوانان، به آينده‌اي درخشان اميدوار باشيم. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تحليل شرايط غمبار دنياي كنوني اسلام كه خيل جوانان مسلمان را به جاي تقويت پايه‌هاي دين، در تقابل هم و براي تضعيف شيعه و سني قرار داده‌اند، گفت: بايد زمينه‌هاي تعامل جوانان كشورهاي اسلامي فراهم شود تا با شناخت همديگر در جهت معرفي چهره واقعي اسلام بكوشند كه پيامبر آن، پيام‌آور صلح و مهرباني بود. وي ايده تشكيل مجلس جوانان را ايده‌اي خوب و مترقي دانست و به فعالان اين طرح توصيه كرد كه با نگاه علمي و ملي و به دور از تعصب‌هاي قومي، مذهبي و سياسي‌بازي‌هاي باندي و جناحي، به كار خويش ادامه دهيد كه مطمئناً از سوي مسوولان دلسوز، جوانان كشور و قاطبه مردم حمايت خواهيد شد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام با اشاره به جوشش جوانان در ايران، به ويژه تا يك دهه ديگر، گفت: بايد براي استفاده از توان روزافزون جوانان براي بهتر كردن زندگي فردي و اجتماعي در كشور كوشيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون