• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3401 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۳ آذر

خبر كوتاه

برخي در پي دلسردكردن اصلاح‌طلبانند
عضو هيات موسس مجمع ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: منع استفاده از تصوير و نام رييس دولت اصلاحات در ‌‌نهايت مسير را براي اصلاح‌طلبان هموار‌تر كرده است. جواد امام در گفت‌وگو با ايلنا با اشاره به آخرين فعاليت‌هاي مجمع ايثارگران انقلاب اسلامي اظهار داشت: متاسفانه هنوز مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب موفق به اخذ مجوز از كميسيون ماده ۱۰ احزاب نشده و با وجود اينكه از موعد سپري شدن پروسه استعلام‌هاي دريافت مجوز فعاليت مجمع ايثارگران گذشته و اين مساله در دستور كار كميسيون ماده ۱۰ احزاب قرار گرفته و چند نوبتي هم در جلسات كميسيون بررسي شده است، اما هنوز مجوز صادر نشده است.
وي افزود: مادامي‌ كه مجوزي براي فعاليت مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب صادر نشود، علي‌القاعده نمي‌توانيم به عنوان يك تشكل سياسي فعاليت كنيم و وارد رقابت‌هاي انتخاباتي شويم. عضو هيات موسس مجمع ايثارگران انقلاب اسلامي در پاسخ به اين سوال كه آيا اعضاي هيات موسس و ديگر فعالان اين تشكل سياسي قصد ورود به رقابت‌هاي انتخاباتي به صورت انفرادي را ندارند، گفت: به هر حال به لحاظ قانوني هيچ منعي براي ورود افراد به انتخابات، چه به عنوان نامزد، چه به عنوان فعال سياسي وجود ندارد و همه مي‌توانند در موعد مقرر فعاليت كنند و عدم دريافت مجوز از سوي مجمع ايثارگران نمي‌تواند مانعي براي انجام وظيفه افراد در انتخابات باشد. امام افزود: ايثارگران اصلاح‌طلب دو تشكل را براي فعاليت‌هاي خود پيش‌بيني كرده‌اند. يك تشكل به صورت حزب سياسي و تحت عنوان مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب درنظر گرفته شده كه در حال طي كردن مراحل قانوني براي فعاليت سياسي است و يك هيات مذهبي ايثارگران نيز راه‌اندازي شده كه فعاليت‌هاي مذهبي خود را پي گرفته است.
وي در واكنش به تصويب طرح جديد مجلس درخصوص اعطاي اجازه فعاليت به اعضاي موسس احزاب و تشكل‌هاي انحلال‌يافته پس از پنج سال از صدور حكم انحلال، گفت: اين قانون شامل حال مجمع ايثارگران نمي‌شود، چراكه اولا پنج سال از مسائل مربوط به حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ گذشته است، در ثاني اكثريت قريب به اتفاق دوستاني كه به عنوان موسس مجمع ايثارگران حضور دارند، پيش از اين فعاليت حزبي و سياسي در هيچ تشكلي نداشته‌اند.  اين فعال سياسي اصلاح‌طلب خاطرنشان كرد: اكثر دوستاني كه امروز تحت عنوان مجمع ايثارگران اصلاح‌طلب به دنبال فعاليت سياسي و حزبي هستند، كساني‌اند كه به دليل شرايط خاص كشور و به اين دليل كه مفهوم ايثارگري توسط يك نگاه و يك رويكرد خاص در حال مصادره است، احساس تكليف كرده و قصد دارند همان‌گونه كه در دوران هشت سال دفاع مقدس حضوري تاثيرگذار داشتند، امروز هم براي بهبود شرايط كشور وارد صحنه شوند.  وي افزود: مجمع ايثارگران تنها محدود به تهران و يك گروه و قشر خاص نيست، ما به دنبال احيا، توسعه و تبيين تفكر ايثارگري و پرچم‌دار جريان ايثارگري هستيم. امروز خيلي از افراد و گروه‌ها در جامعه هرچه دارند را در طبق اخلاص گذاشته‌اند و ما تلاش مي‌كنيم تفكر ايثارگري در جامعه بسط پيدا كند.  وي با اشاره به اضافه‌شدن مجمع ايثارگران به شوراي هماهنگي اصلاح‌طلبان به دستور خاتمي يادآور شد: اگر نظر يا پيشنهادي درخصوص قوام و انسجام بيشتر اين مجموعه داشته‌ باشيم، حتما مطرح خواهيم كرد و اينكه ايثارگران كانديدايي را به صورت خاص معرفي كند، اتفاق نخواهد افتاد. امام ادامه داد: مجمع ايثارگران به دنبال اين است تفكري كه حاضر است خود را براي كشور هزينه كند را اعتلا بخشيده و شرايط را براي دستيابي به آرمان‌هاي امام مهيا كند.
عضو هيات موسس مجمع ايثارگران انقلاب اسلامي گفت: نگاه ما به طور كلي، نگاهي ملي است و سعي داريم از نگاه قشري و موردي خودداري كرده و فكر مي‌كنيم نماينده‌هاي شهرستان‌ها هم بايد كلان‌نگر باشند. وي افزود: به هر حال آنچه از افكار عمومي و فضاي جامعه پيداست، اصلاح‌طلبان نزد مردم به ساير رقبا ارجحيت دارند و اين موضوع به‌ويژه از واكنش‌هاي اردوي مقابل و تهديدهايي كه در بحث رد صلاحيت‌ها مطرح مي‌كنند، پيداست. يكي از دلايلي كه اين واكنش‌ها در اين سطح گسترده و با اين شدت عليه اصلاح‌طلبان مطرح مي‌شود، اين است كه رقبا سعي دارند اصلاح‌طلبان را دلسرد كنند و مانع از ثبت‌نام آنها بشوند. جواد امام در پاسخ به اين سوال كه آيا امكان لغو ممنوعيت استفاده از نام و تصوير رييس دولت اصلاحات در آستانه انتخابات وجود دارد، تصريح كرد: باتوجه به اينكه جريان اصلاحات منتسب به رييس دولت اصلاحات است و جامعه هم به خوبي ايشان را مي‌شناسد، كساني كه به دنبال حذف نام و تصوير وي در جامعه بودند، حساسيت‌هايي را ايجاد كرده‌اند كه بعضا تاثيرگذار‌تر از حضور تصوير و نام ايشان باشد.

اصولگرايان بايد از سعه صدر برخوردار باشند
نماينده مردم قم در مجالس هفتم و هشتم از افراد تندرو به عنوان كساني كه به دنبال حذف علي لاريجاني از جريان اصولگرايي هستند، ياد كرد.  علي بنايي، عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي در واكنش به تلاش گروهي از اصولگرايان تندرو براي جدا كردن علي لاريجاني از جريان اصولگرايي، گفت: آقاي لاريجاني شخصيتي روشنفكر، متفكر و تربيت‌شده مكتب مرجعيت است كه در طول ساليان مختلف پايبندي خود به ارزش‌هاي اصولگرايي را به اثبات رسانده و منشا خدمات بسياري بوده است. اين نماينده سابق مجلس در گفت‌وگو با خبرآنلاين  اظهار كرد: افرادي كه سعي دارند دايره اصولگرايي را خارج از تعريف مقام معظم رهبري بيان كنند، اشتباه مي‌كنند. نماينده مردم قم در مجالس هفتم و هشتم با بيان اينكه اصولگرايي يك طيف وسيع و گسترده است كه شاكله اصلي آن را رهبري طراحي كرده‌اند، خاطرنشان كرد: افرادي كه متوصف به اصولگرايي هستند، بايد از سعه‌صدر و توانمندي كامل برخوردار بوده و خود را در فراز و فرودها به اثبات رسانده باشند. اينكه اصولگرايي را «راديكالي» تعريف كنيم و هركه با ما هم‌نظر و هم‌عقيده نبود را اصولگرا ندانيم، قطعا با مذاق رهبري، هيچ‌گاه همخواني نخواهد داشت.

انتخاب اعضاي جديد هيات مديره بنياد اميد ايرانيان
هفت عضو جديد هيات مديره بنياد اميد ايرانيان با برگزاري مجمع شوراي عالي اين بنياد انتخاب شدند. به گزارش ايرنا، در مجمع شوراي عالي بنياد اميد ايرانيان كه روز دوشنبه برگزار شد، جعفر توفيقي، مرتضي حاجي، فاطمه داداشيان، حسن رسولي، علي صوفي، فرشيد گلزاده و مسعود نمازي به عنوان اعضاي جديد هيات مديره اين بنياد انتخاب شدند. مديرعامل بنياد اميد ايرانيان در اين مراسم كه محمدرضا عارف رييس اين بنياد نيز حضور داشت، گزارشي ارايه كرد كه توسط اعضاي شورا مورد نقد و بررسي قرار گرفت.

حبيبي: همه اصولگرايان به ائتلاف اعتقاد دارند
دبيركل حزب موتلفه اسلامي گفت: هنوز ائتلاف نهايي بين همه اصولگرايان تحقق پيدا نكرده اما همه اصولگراياني كه با آنها ارتباط دارم دغدغه تحقق ائتلاف را دارند كه اين يك پيشرفت حساب مي‌شود.  محمدنبي حبيبي در گفت‌وگو با ايرنا درباره برنامه اصولگرايان براي ائتلاف بين آنها و اعلام اسامي پيشنهادي نامزدها افزود: در جلساتي كه با بقيه دوستان در تشكل‌ها داريم تا به حال راجع به اسامي نامزدها هيچ بحثي شروع نشده است. وي ادامه داد: اما در حوزه انتخابيه استان‌ها اطلاع داريم هم در جناح اصولگرا و هم در جناح اصلاح‌طلب اشخاصي مطرح هستند. دبيركل حزب موتلفه اسلامي يادآور شد: اما در تهران تا به حال بحثي درباره نامزدها شروع نشده است و الان هم درست نيست كه شروع شود. حبيبي درباره ائتلاف اصولگرايان گفت: با توجه به اهميتي كه اين موضوع دارد در بيشتر جلسات اصولگرايان موضوع چگونگي ائتلاف مطرح است كه به نظر مي‌آيد شرايط اصولگرايان با مقايسه چندماه پيش براي موضوع ائتلاف شرايط بهتري است گرچه هنوز آن ائتلاف نهايي بين همه اصولگرايان تحقق پيدا نكرده است.

باقيات الصالحات رييس دولت اصلاحات
مهدي نادمي، عضو شوراي عالي سياستگذاري انتخابات اصلاح‌طلبان اين شورا را باقيات صالحات رييس دولت اصلاحات عنوان كرد و گفت: اين وظيفه جوانان است كه به اين رسالت تاريخي خود توجه كنند كه مراقب باشند هيچ گروهي از اين مسير وحدت و همگرايي منحرف نشود و اتحاد خجسته فعلي تا انتها حفظ شود.  به گزارش ايلنا وي در ادامه گفت: مهم‌ترين ضمانت اجرايي براي نمايشي نبودن شعارهاي بزرگان اصلاحات در تاكيد بر نقش و جايگاه ويژه زنان و جوانان اين است كه هرگونه رفتار تصميم‌گيران انتخاباتي جبهه اصلاحات مورد رصد هواداران قرار خواهد گرفت و بعد‌ها مورد بازخواست جدي قرار خواهند گرفت.  نادمي همچنين با اشاره به اتفاقاتي كه در بستن ليست كانديداهاي اصلاح‌طلب شوراي شهر سوم در سال 92 رخ داد گفت: در انتخابات شوراي شهر سال ۹۲ افرادي در ليست اصلاح‌طلبان قرار گرفتند كه در تصميم‌ها همسو با اصلاح‌طلبان نبودند. در آن زمان در شبكه‌هاي اجتماعي افرادي كه دست‌اندركار تهيه آن فهرست بودند مورد شماتت و انتقاد جدي بدنه جوان اصلاح‌طلب قرار گرفتند. اين مساله در انتخابات پيش رو نيز صادق است و اگر ليستي كه در ‌‌نهايت به اسم اصلاح‌طلبان و شوراي عالي سياستگذاري منتشر خواهد شد، داراي نقاط ضعفي باشد و به دور از معيارهاي اصلاح‌طلبي اصيل و آرمان‌خواهانه باشد، اين نقطه تاريك در رزومه تهيه‌كنندگان اين ليست ثبت خواهد شد و مورد بازخواست اجتماعي واقع خواهند شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون