• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3407 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۰ آذر

خبر كوتاه

ولايتي: ايران در انتخاب رييس‌جمهوري لبنان دخالتي نمي‌كند
گروه ديپلماسي| علي‌اكبر ولايتي، مشاور مقام معظم رهبري در امور بين‌الملل روز گذشته در قالب سفر منطقه‌اي خود به سوريه و لبنان وارد بيروت شد. بررسي فرصت‌هاي روابط دوجانبه، رايزني در خصوص پرونده سوريه، گفت‌وگو در مورد مبارزه با داعش و همچنين مسائل داخلي لبنان از جمله سوژه‌هاي مورد بحث در ديدار ولايتي با مقام‌هاي دولتي لبنان خواهد بود. به گزارش ايرنا، ولايتي كه در راس هياتي ديپلماتيك به بيروت سفر كرده است در بدو ورود و گفت‌وگو با خبرنگاران گفت: ايران در انتخاب رييس‌جمهوري لبنان دخالتي نمي‌كند و اين يك مساله داخلي است. ما از گفت‌وگوهاي ملي لبنان و تلاش‌هاي صورت گرفته براي انتخاب رييس‌جمهور جديد اين كشور حمايت مي‌كنيم و آرزوي ما همواره سروسامان گرفتن مسائل مربوط به حكومت لبنان، انتخاب رييس‌جمهور و رفع مشكلاتي است كه به‌طور طبيعي در منطقه است. مشاور رهبر معظم انقلاب در پاسخ به اين سوال، امروز از طرحي صحبت مي‌شود كه بر رياست‌جمهوري سليمان فرنجيه رييس حزب جريا‌ن‌المرده متمركز است، آيا ايران پيشنهادي در اين زمينه دارد؟ تاكيد كرد: انتخاب رييس‌جمهور لبنان برعهده مردم لبنان است و طرف‌هاي خارجي نبايد مداخله كنند. جمهوري اسلامي ايران به عنوان دوست نزديك دولت و مردم لبنان آرزو دارد هرچه زودتر اين مشكل برطرف شود و لبناني‌ها بتوانند رييس‌جمهور خود را انتخاب كنند. هر نوع همفكري و مساعدتي كه جمهوري اسلامي ايران بتواند، انجام دهد تا اين مشكل به دست خود مردم لبنان حل شود و در اين زمينه از هرگونه تلاش دريغ نخواهد كرد. ولايتي در نخستن ديدار خود در بيروت با تمام سلام نخست وزير كشور ميزبان ديدار كرد.

ايران حملات به مراسم محرم نيجريه را محكوم كرد
سخنگو و رييس مركز ديپلماسي عمومي و رسانه‌اي وزارت امور خارجه، حمله تروريستي اخير به مراسم عزاداري امام حسين (ع) مسلمانان نيجريه در شهر كانوي را محكوم كرد. به گزارش «اعتماد»، حسين جابر انصاري ضمن ابراز همدردي با خانواده شهدا و مجروحين اين رخداد دلخراش و دولت و ملت نيجريه، اظهار داشت: افراط‌گرايي و تروريسم تهديدي بين‌المللي است و ضروري است تمام كشورها در جهت مقابله با اين معضل بزرگ جهاني و ريشه كني آن تشريك مساعي كنند. لازم به ذكر است در حملات انتحاري تروريستي اخير نيجريه، 21 نفر از شيعيان شهر كانوي شهيد و تعداد زيادي مجروح شدند. گفته مي‌شود گروه تروريستي بوكوحرام عامل اين حملات است.

تكذيب ارتباط افراد دستگير شده كنيايي با نهادهاي امنيتي ايران
سفارت جمهوري اسلامي ايران در نايروبي، هرگونه ارتباط افراد دستگير شده كنيايي با نهادهاي امنيتي و اطلاعاتي ايراني را تكذيب كرده و انتشار اين خبر را عجولانه و غيرسازنده مي‌داند. به گزارش «اعتماد»، جمهوري اسلامي ايران همواره براي روابط خود با كشورهاي آفريقايي به ويژه جمهوري كنيا اهميت زيادي قايل است و بر همين اساس آمادگي كامل خود را براي همكاري با دولت جمهوري كنيا براي مبارزه با تروريسم اعلام مي‌دارد. ضمنا اين سفارت آمادگي دارد تا با مقامات ذيربط كنيايي جهت روشن شدن موضوع همكاري كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون