• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3420 -
  • ۱۳۹۴ دوشنبه ۳۰ آذر

گزارش خبري

دستگاه‌هاي دولتي، خودرو بنزيني و چيني نخريد|با بخشنامه وزارت اقتصاد، دستگاه‌هاي دولتي از خريد خودروهاي بنزين‌سوز و چيني منع شدند. مديركل اموال دولتي و اوراق بهادار وزارت اقتصاد در بخشنامه‌اي به ادارات كل اقتصادي استان‌ها در خصوص ممنوعيت خريد خودروهاي سواري خارجي و خريد خودروي بنزين‌سوز اعلام كرد: مطابق تصويب‌نامه هيات وزيران، خريد كالاي خارجي در مواردي كه كالاي مشابه داخلي از نظر كيفيت، قيمت يا حجم توليد موجود باشد، ممنوع است. در اين بخشنامه تاكيد شد، در اجراي بند 7 تصويب نامه هيات وزيران داير بر الزام به خريد و استفاده از خودروهاي دوگانه‌سوز، دستگاه‌هاي اجرايي مجاز به خريد خودروي بنزين‌سوز نيستند. لذا با عنايت به اينكه كشور سازنده و نوع سوخت خودروي ون برليانس هايس در سند خودرو به ترتيب چين و بنزين است، صدور مجوز خريد و شماره‌گذاري آن مقدور نيست.

بررسي پيشنهادهاي خارجي درزمينه LNG|مديرعامل شركت ملي صادرات گاز ايران از بررسي پيشنهادهاي شركت‌هاي خارجي براي حضور در پروژهاي ال‌ان‌جي و اف‌ال‌ان‌جي خبر داد. عليرضا كاملي با بيان اينكه تعداد زيادي از شركت‌هاي خارجي علاقه‌مند به حضور در پروژهاي ال‌ان‌جي و اف‌ال‌ان‌جي ايران هستند، تصريح كرد: پيشنهادهاي سرمايه‌گذاران خارجي براي حضور در اين پروژها در حال بررسي است كه قاعدتا بهترين‌ها انتخاب خواهند شد. وي در ادامه درباره اينكه ايران چه جايگاهي در تامين سهم ٢٨ درصدي گاز در سبد انرژي جهان در يك دهه آينده خواهد داشت، با اشاره به اينكه ايران در منطقه‌اي قرار گرفته كه كشورهاي حاضر در آن به جز قطر داراي ذخاير و ميدان‌هاي گازي مستقل اندكي هستند، گفت: ايران مي‌تواند سهمي بسزا را در اين منطقه در سال‌هاي آينده و با افزايش توليد گاز به خود اختصاص دهد.

اجراي دولت الكترونيكي برروي شبكه ملي اطلاعات|شوراي عالي فضاي مجازي كشور در اجراي شبكه ملي اطلاعات به عنوان زيرساخت ارتباطي فضاي مجازي كشور تاكيد دارد. عباس آسوشه، معاون فناوري مركز ملي فضاي مجازي كشور اظهار كرد: در ابتدا شبكه ملي اطلاعات يا همان اينترنت ملي را كل فضاي مجازي كه مسائل زيرساختي، محتوايي و خدماتي است، مي‌دانستند اما شوراي عالي فضاي مجازي با تصويب طرح شبكه ملي اطلاعات عملكرد آن را تخصصي‌تر و به عنوان زيرساخت ارتباطي فضاي مجازي كشور تعيين كرد. وي با اشاره به اينكه شبكه ملي اطلاعات به دليل اينكه زيرساخت ارتباطي فضاي مجازي كشور است راه‌اندازي آن در جامعه الزامي است، گفت: در صورتي كه شبكه ملي اطلاعات براساس الزامات مصوب شوراي عالي فضاي مجازي كشور اجرايي شود، مي‌توان ذهن مخاطبان را با ارايه محتواهاي غني ايراني اسلامي كه داريم آگاه كرده و از گرايش جوانان به سمت فرهنگ غربي و محتواهاي غربي جلوگيري كرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون