• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3428 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ دي

فروكش تقاضاي طلا در بازار ايران

گروه اقتصادي | با فاصله گرفتن از روزهاي ميلاد پيامبر اسلام، قيمت سكه و طلا در بازار رو به كاهش گذاشت. كاهش تقاضا در ايران، با كاهش قيمت اونس در بازارهاي جهاني همزمان شد كه همين امر مي‌تواند تمهيدات ادامه كاهش قيمت را براي فردا و در بازار ايران فراهم سازد. از طرف ديگر در بازار ارز قيمت انواع ارزها افزايش داشت، البته افزايشي نامحسوس.  روز چهارشنبه در بازار تهران هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، 932 هزار و 500 تومان مبادله شد كه اين به معناي كاهش قيمت 9 هزار و 500 توماني نسبت به روز دوشنبه است. همچنين هر قطعه سكه تمام بهار طرح قديم هم با كاهش هفت هزار توماني، 935 هزار تومان به دست متقاضيان رسيد. نيم سكه و ربع سكه نيز به ترتيب 475 هزار و 263 هزار تومان خريد و فروش شدند كه اين نشان‌دهنده كاهش هزار توماني اين دو نوع سكه است. همچنين هر سكه يك گرمي هم به قيمت 171 هزار تومان به فروش رسيد.
هر اونس طلا در بازارهاي جهاني هزار و 67 دلار قيمت خورد كه به معناي كاهش هفت دلاري قيمت هر اونس طلا نسبت به روز سه‌شنبه است. با توجه به اين اتفاق و همچنين افزايش خريد طلا در ايران به دليل ميلاد پيغمبر اسلام، به نظر كارشناسان، احتمالا كاهش قيمت سكه و طلا در بازار ايران در روزهاي آينده هم ادامه داشته باشد. مظنه مثقال طلا نيز 413 هزار و 200 تومان دست به دست شد. همچنين هر گرم طلاي 18 عيار هم 95 هزار و 300 تومان قيمت خورد.
در طرف ديگر بازار، صرافان بازار ارز، روز نسبتا آرامي را سپري كردند. در روز چهارشنبه هر چند قيمت برخي ارزها افزايشي بود، اما افزايش قيمت‌ها چشمگير نبود و جزو نوسانات عادي و قابل كنترل بازار محسوب مي‌شود. در همين رابطه هر دلار امريكا روز گذشته به قيمت سه هزار و 673 تومان به دست متقاضيان رسيد كه به معناي افزايش 12 توماني قيمت اين واحد پول نسبت به روز قبل از تعطيلات در ايران است. يورو نيز با افزايش شش توماني، چهار هزار و 26 تومان به فروش رسيد. همچنين هر پوند انگليس و هر در‌هم امارات هم به ترتيب پنج هزار و 460 تومان و هزار و هفت تومان به دست علاقه‌مندان رسيد. هر لير تركيه هم هزار و 280 تومان شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون