• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3428 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۱۰ دي

عدد نوشت

رشد قيمت گندم در سال گذشته

قيمت فروش گندم در سال گذشته متوسط ۱۰۴۵۴ ريال بود كه نسبت به سال قبل از رشد 7/37درصد برخوردار بوده است. به گزارش مركز آمار ايران، قيمت فروش محصولات و هزينه خدمات كشاورزي در مناطف روستايي كشور در سال ۱۳۹۳ منتشر شد. براي قيمت فروش گندم به عنوان گروه غلات در محصولات كشاورزي آمده است، در سال 1393 قيمت فروش آزاد يك كيلوگرم گندم در كل كشور 3/10454ريال بوده است. استان گيلان با 7/12847ريال بيشترين و استان هرمزگان با 7/8007ريال كمترين قيمت فروش آزاد را در كل كشور داشته‌اند. قيمت فروش به دولت اين محصول در كل كشور 6/10477ريال بوده است كه در نتيجه متوسط قيمت‌هاي فروش به دولت و آزاد آن به رقم 7/10475ريال رسيده است. قيمت فروش اين محصول نسبت به سال 92، افزايشي برابر 7/37درصد داشته است.

مسكن مهر پرديس معطل امكانات زيربنايي

قائم مقام وزير راه و شهرسازي گفت: حدود ۲۹ هزار مسكن مهر پرديس در مرحله نازك‌كاري است و براي تحويل اين واحدها در انتظار اتمام و اتصال خطوط انتقال آب، فاضلاب، برق و گاز هستيم. به گزارش تسنيم، احمد اصغري مهرآبادي با اشاره به اينكه پيشرفت فيزيكي مسكن مهر پرديس مثبت است، اظهار كرد: روند رو به رشد در پرديس نسبت به اوايل سال بسيار بيشتر و فعاليت در اين پروژه‌ها چشمگير است و اكنون روند ساخت و ساز در پرديس مثبت ارزيابي مي‌شود و اين حركت بسيار اميدوار‌كننده است.

واردات فولاد در هشت ماه سال جاري

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت گفت در شرايطي كه بيش از سه ميليون تن فولاد در انبارهاي كشور مانده است بيش از 7/2ميليون تن ورق فولادي وارد كشور شده است. به گزارش ايميدرو، رييس هيات عامل سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران اعلام كرد: در حال حاضر بيش از سه ميليون تن فولاد در انبارهاي كشور موجود است كه براي صادرات اين ميزان فولاد، بايد جايزه صادراتي براي صدور محصولات فولادي مجددا برقرار شود. مهدي كرباسيان افزود: واردات بيش از 7/2ميليون تن ورق فولادي در شرايطي كه انبارها مملو از محصولات فولادي است، نگران‌كننده است.

افزايش مصرف سوخت نيروگاه‌ها با وجود آلودگي هوا

با وجود وعده افزايش توليد گاز و با وجود تشديد آلودگي هوا در كلانشهرها، مصرف سوخت مايع در نيروگاه‌هاي كشور نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد افزايش يافته و سهم سوخت مايع مصرفي اين واحدها به ۵۰ درصد رسيده است. به گزارش تسنيم، متوسط حجم مصرف روزانه سوخت مايع در نيروگاه‌هاي كشور در دي ماه به
76 ميليون ليتر در روز رسيده است. اين در حالي است كه اين رقم در مدت مشابه سال گذشته 65 ميليون ليتر در روز بود. اگرچه سهم نفت كوره مصرفي در نيروگاه‌هاي كشور 34 درصد كاهش نشان مي‌دهد اما طبق آمار شركت ملي پالايش و پخش متوسط سهم گازوييل مصرفي در نيروگاه‌ها در مدت زمان مورد نظر از 29 ميليون ليتر روزانه به 52 ميليون ليتر در روز رسيده است؛ اين رقم نسبت به مدت مشابه سال گذشته 82 درصد افزايش يافته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون