• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3450 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن

شاخه داعش در افغانستان را دفن مي‌كنيم

اشرف غني احمد زي، رييس‌جمهور افغانستان در گفت‌وگويي تلويزيوني وعده داد «ما داعش را دفن خواهيم كرد». اشرف غني گفت، داعش در افغانستان را نابود خواهد كرد و ارتش افغانستان در جنگ عليه اين گروه از پشتيباني نظاميان امريكايي برخوردار است.
رييس‌جمهور افغانستان تاكيد كرد: «افغان‌ها حالا درصدد انتقامند. آنها اشتباه كرده‌اند كه با اين ملت درافتاده‌اند». اشرف غني در حالي اين سخنان را مطرح مي‌كند كه داعش از سال گذشته در افغانستان اعلام موجوديت كرده و به‌تازگي پايگاه‌هاي خود در اين كشور را گسترش داده است. بر اساس آخرين اخبار نيروهاي داعش در ولايت ننگرهار استقرار يافته‌اند و اين گروه مسووليت حمله به كنسولگري پاكستان در جلال‌آباد را بر عهده گرفته است. در اين عمليات كه ۱۳ ژانويه رخ داد هفت تن از نيروهاي امنيتي افغانستان كشته شدند. رييس‌جمهور افغانستان در گفت‌وگوي خود نيز به اين واقعه اشاره داشت و گفت: داعش در ننگرهار جنايت‌هاي باورنكردني مرتكب شده است. اشرف غني خاطرنشان ساخت كه نيروهاي اين كشور عملياتي براي
تار و مار كردن داعش آغاز كرده‌اند. به گفته او، ارتش افغانستان با پشتيباني نظاميان امريكا كه از هواپيماهاي بدون سرنشين برخوردارند عليه تروريست‌ها مي‌جنگد.
گفته مي‌شود داعش در ننگرهار با پيوستن هواداران سرخورده طالبان تقويت شده تا جايي كه در اين منطقه راديويي به نام صداي خلافت به زبان پشتو راه‌اندازي كرده است. دولت افغانستان تلاش دارد مانع پخش برنامه‌هاي اين راديو شود كه از مركزي نامعلوم روي امواج راديويي قرار مي‌گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون