• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3450 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۶ بهمن

داعش ويديويي منتشر كرد كه نشان مي‌دهد

عاملان حملات پاريس قبل از حمله چه مي‌كردند

تروريست‌هاي داعش در اواخر روز يكشنبه فيلمي را منتشر كردند كه 9 نفر از 13 حمله‌كننده به پاريس در آن مشغول تيراندازي و آموزش و نقشه كشيدن براي قتل‌عام هستند. اين ويديوي 17دقيقه‌اي نشان مي‌دهد كه تا چه حد حملات تروريستي پاريس برنامه‌ريزي شده بود. اين ويديو را سايت اطلاع‌رساني گروه تروريستي داعش منتشر كرده و مقامات فرانسوي مي‌گويند كه اين فيلم نشان مي‌دهد كه حملات تروريستي از ابتدا در سوريه برنامه‌ريزي شده بود. اگرچه اين ويديو به صورت آماتور فيلمبرداري شده است و موقعيت آن دقيقا مشخص نيست اما كارشناسان معتقدند اين فيلم‌ها در مناطق تحت كنترل داعش در سوريه تصويربرداري شده است. اين براي نخستين بار است كه داعش هويت حمله‌كنندگان به پاريس را فاش مي‌كند كه گفته مي‌شود از هفت نفر مهاجم چهارنفر بلژيكي و سه نفر فرانسوي هستند كه فرانسه را روان صحبت مي‌كنند و دو نفر ديگر نيز شهروندان عراقي هستند.
جوان‌ترين فرد اين گروه جواني 20 ساله بوده است. در اين تصاوير بلال هدافي ديده مي‌شود كه در شب حمله به پاريس جلوي ورزشگاه ملي خود را منفجر مي‌كند. هدافي طي پيامي در اين فيلم مي‌گويد كه شما خانه‌هاي ما را نابود كرديد و پدران و مادران، برادران، خواهران و فرزندان ما را از بين برديد. فرد ديگر در اين تصاوير سامي اميمور بود كه در اين ويديو مي‌گويد كه به زودي در شانزه ليزه هستيم.
در تصويري ديگر ابراهيم عبدالسلام برادر يكي از عاملان اصلي حملات يعني صلاح عبدالسلام ديده مي‌شود كه خود را در كافه‌اي منفجر مي‌كند. اما در اين فيلم خبري از صلاح عبدالسلام نيست. رومن نادال، سخنگوي وزارت خارجه فرانسه در مورد فيلم گفته است: كارشناسان ما در حال بررسي ويديو هستند و در مورد محتويات آن نمي‌توان اظهارنظر كرد. به گفته داعش مهندس و طراح حمله تروريستي پاريس شخصي به نام عبدالحميد ابا عود ملقب
به ابوعمر بلجيكي، بوده است.
در اين ويديو داعش بريتانيا را تهديد مي‌كند و تصاويري از نقاط ديدني لندن از جمله پل و برج لندن و كليساي جامع سنت پل را به نمايش مي‌گذارد تا اين پيام را بدهد كه اين اماكن هر زمان ممكن است مورد حمله قرار گيرند. همچنين در بخش ديگري از اين ويديو تصوير ديويد كامرون با يك علامت ضربدر به نمايش گذاشته مي‌شود. خبرگزاري رويترز به نقل از يك كارشناس آگاه گزارش داد كه ويديوي منتشر شده از تمامي ويژگي‌هاي متعارف ويديوهايي كه از سوي داعش منتشر مي‌شود، برخوردار است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون