• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

هفته افزايشي!

گروه اقتصادي |هفته گذشته در حالي به پايان رسيد كه بازار به طور كلي روند افزايشي داشت و اين شيب افزايش قيمت، در بازار طلا به مراتب بيش از بازار ارز بود. در بازارهاي جهاني نيز، نرخ اونس طلا، بعد از روز يكشنبه، به سمت افزايش قيمت پيش رفت و بسياري همين امر را يكي از علل تاثيرگذار بر قيمت طلا و سكه در بازارهاي ايران مي‌دانند.
روز پنجشنبه، در حالي هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با قيمت 944 هزار و 500 تومان به كار خود در هفته گذشته پايان داد كه هفته را با قيمت 930 هزار و 500 تومان آغاز كرده بود. همچنين قيمت سكه تمام بهار آزادي طرح قديم نيز در طول هفته گذشته 18 هزار تومان افزايش داشت و در انتهاي هفته با نرخ 948 هزار توماني به استقبال تعطيلات آخر هفته رفت.
همچنين نيم سكه بهار آزادي در آخرين روز هفته كار خود را با قيمت 479 هزار تومان به پايان رساند، در حالي كه در آغاز هفته قيمت اين سكه 468 هزار تومان بود. ربع سكه نيز در هفته گذشته پنج هزار تومان افزايش قيمت را تجربه كرد و با نرخ 159 هزار تومان در روز پنجشنبه كار خود را پايان داد. همچنين هر سكه يك گرمي نيز 172 هزار تومان معامله شد.
در بازارهاي جهاني، قيمت اونس طلا، روندي مشابه با ايران را طي كرد. در بازارهاي جهاني، در روز شنبه هفته گذشته، هر اونس با قيمت هزار و 97 دلار معامله مي‌شد كه اين قيمت در روز پنجشنبه به هزار و 114 دلار افزايش پيدا كرد. همچنين مظنه مثقال طلا هم 417 هزار تومان به دست مشتريان رسيد و هر گرم طلاي 18 عيار هم 96 هزار و 170 تومان به فروش رسيد.
از سوي ديگر، صرافان بازار ارز، هر چند در هفته گذشته، نسبتا روزهاي آرامي را سپري كردند اما روند حركتي قيمت عمده ارزهاي مطرح، به سمت افزايش بود. در هفته گذشته، دلار امريكا، هفته را با قيمت سه هزار و 630 تومان آغاز كرد اما در پايان هفته نرخ هر دلار امريكا در بازار به سه هزار و 643 تومان رسيد كه نشان‌دهنده افزايش 10 توماني قيمت آن است. همچنين هر يورو در روز پنجشنبه بازار هم به قيمت چهار هزار توماني رسيد.
بر اين اساس هر يورو در حالي در پايان هفته چهار هزار تومان خريد و فروش مي‌شد كه در ابتداي هفته نيز همين نرخ را داشت اما در طول هفته چندين بار قيمت آن كاهش پيدا كرد. همچنين هر پوند انگليس و درهم امارات هم به ترتيب پنج هزار و 230 تومان و هزار و چهار تومان خريد و فروش شدند. هر لير تركيه نيز با قيمت هزار و 240 تومان به دست متقاضيان رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون