• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

ترامپ هنگام مناظره كجا بود؟

دونالد ترامپ گفته است به دليل اجراي آخرين مناظره جمهوريخواهان به وسيله مگان كلي مجري معروف فاكس‌نيوز در مناظره شركت نكرده است. در واكنش به اين موضوع نيز مگان كلي خطاب به تد كروز گفت دونالد ترامپ تصميم گرفت در اين مناظره شركت نكند. فكر مي‌كنيد با اين كار چه پيامي براي راي‌دهندگان آيووا مي‌فرستد؟ كروز نيز به حالت تمسخرآميز و به گونه‌اي كه رفتار ترامپ را به نمايش بگذارد، گفت: «اينكه من ديوانه هستم و تمام افرادي كه روي سن قرار دارند احمق، چاق و زشتند و هي بن تو جراح وحشتناكي هستي!» گفتني است ترامپ همزمان درچند كيلومتري محل برگزاري اين مناظره، برنامه خيريه‌اي در حمايت از كهنه سربازان جنگ و با حضور طرفدارانش برگزار كرده بود تا به اين ترتيب حمايت گسترده از خود را در ايالت آيووا نشان دهد.
موسسه تلويزيوني فاكس، برگزار كننده اين مناظره، پيش از اجراي آن اعلام كرد كه مدير اين موسسه تا لحظاتي قبل از آغاز برنامه مي‌كوشيد نظر مساعد ترامپ را براي شركت در مناظره جلب كند اما موفق نشد. برخي ناظران گفته‌اند كه دونالد ترامپ با خودداري از رويارويي با رقيبان خود در اين مناظره، دست به قمار بزرگي زد اما نظرسنجي صورت گرفته پس از پايان مناظره نشان داد كه اين ريسك سود زيادي براي وي داشته و محبوبيت او حتي افزايش هم يافته است. در عوض، شبكه‌هاي خبري رقيب فاكس با تمركز بر انتشار اخبار مربوط به برنامه ترامپ در همان روز، مخاطبان قابل توجهي به دست آوردند و نشان دادند كه مي‌دانند او براي اكثر مخاطبان فردي خبرسازتر از ساير داوطلبان نامزدي حزب جمهوريخواه است.
با اين حال به نظر مي‌رسد تد كروز سناتور ايالت تگزاس توانسته است فاصله خود با ترامپ را كمتر كند. برخي نظرسنجي‌ها حاكي از آن است كه سناتور كروز در ايالت آيووا از او جلو افتاده است.
اما ترامپ در آستانه انتخابات مقدماتي در ايالت آيووا، از ثروت خود هزينه‌هاي تبليغاتي بيشتري در تلويزيون‌ها مي‌پردازد. در بخشي از آگهي ستاد انتخاباتي ترامپ به عنوان گلاديتاتوري معرفي مي‌شود كه بي درنگ سر داعش را مي‌زند، جلوي فروش نفت داعش را مي‌گيرد و جلوي مهاجرت غيرقانوني را با احداث ديوار در مرز جنوبي با هزينه مكزيك، مي‌گيرد.
گفتني است انتخابات مقدماتي در ايالت‌هاي مختلف از روز اول فوريه در آيووا آغاز مي‌شود. هشت روز بعد از آيووا، مردم نيوهمپشاير به پاي صندوق‌هاي راي مي‌روند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون