• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3453 -
  • ۱۳۹۴ شنبه ۱۰ بهمن

خبر كوتاه

افزايش احتمال گزينه نظامي در ليبي
رييس‌جمهوري امريكا به تيم مشاوران امنيت ملي خود دستور داد كه مقابله با تروريست‌هاي داعش در ليبي و ديگر كشورها ادامه پيدا كند. اين دستور باراك اوباما پس از آن صادر شد كه داعش در ماه گذشته به خاطر هرج و مرج در شهر سرت در شمال ليبي، از اين مساله سوءاستفاده كرد و در آنجا مستقر شد. همچنين تروريست‌هاي داعش از شهر سرت، چند حمله به تاسيسات نفتي اين كشور انجام دادند. رييس‌جمهوري امريكا به تيم امنيت ملي دستور داده كه به تلاش براي اقدامات ضد تروريستي در ليبي و هر كشور ديگري كه تروريست‌هاي داعش ممكن است حضور يابد، ادامه دهد.  

بازداشت مرد مسلح در حومه پاريس
پليس فرانسه روز گذشته رسما اعلام كرد، مردي مسلح در هتلي در شهربازي در حومه پاريس بازداشت شده است. منابع پليس فرانسه اعلام كردند كه اين مرد هنگام بازداشت مقداري مهمات و دو اسلحه به همراه داشته است. پليس در مورد جزييات دستگيري اين مرد گفته است، با ورود اين مرد به محوطه شهربازي آژير هشدار امنيتي به صدا در آمد و سپس مسوولان مظنون مورد نظر را بازرسي كردند. پس از آن مسوولان پليس را مطلع كرده و پليس نيز پس از حضور در محل مرد را دستگير و اتومبيل او را نيز ضبط كردند. پليس مي‌گويد، بر اساس مدارك ضبط‌‌‌ شده به احتمال قوي اين مرد در پاريس زندگي مي‌كند. اين شهربازي در حدود ۳۰ كيلومتري شرق پايتخت فرانسه قرار دارد و از پرتردد‌ترين پارك‌هاي اروپا محسوب مي‌شود. اين پارك در سال ۲۰۱۴ حدود ۱۰ ميليون بازديدكننده داشت.

گردهمايي راست‌ها در ايتاليا
گروهي از نمايندگان راست افراطي اروپا به دعوت ماتئو سالويني، دبير كل لگا نورد حزب سياسي فدراليست و ناحيه‌گراي ايتاليا در شهر ميلان گردهم آمدند. در اين نشست كه مارين لوپن، رهبر جبهه ملي فرانسه نيز حضور داشت، روساي احزاب و تشكيلات مختلف راست افراطي در سخناني اروپا و نهادهاي اداره كننده آن را به خصوص بر سر موضوعاتي نظير مهاجران، بحران اقتصادي و بيكاري به باد انتقاد گرفتند.  

دو كشته در انفجار مصر
بر اثر انفجار بمب كنترل از راه دور در شهر عريش مركز استان سينا دوكشته و پنج نفر ديگر از نيروهاي پليس در اين حادثه زخمي شدند. وزارت كشور مصر با انتشار بيانيه‌اي در مورد جزييات اين انفجار اعلام كرد: اين بمب هنگام عبور خودرو زره پوش حامل نيروهاي پليس نزديك مدرسه‌اي در عريش منفجر شد. گروه تروريستي موسوم به ولايت سينا مسووليت اين حمله را برعهده گرفت. منطقه عريش در شبه جزيره سيناي مصر منطقه وسيعي است كه شاهد فعاليت‌هاي مسلحانه عليه ارتش و نيروهاي پليس و مناطق توريستي است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون