• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3138 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي

اكران فيلم مصاحبه در روز كريسمس

كمپاني سوني پيكچرز با قبول انتقادهاي باراك اوباما رييس‌جمهوري امريكا، تصميم قبلي خود براي عدم اكران فيلم اينتر ويو يا مصاحبه را تغيير داده و از نمايش آن در روز كريسمس خبر داده است. بر اساس گزارش اين كمپاني با موافقت تعدادي از سينماهاي امريكا فيلم «مصاحبه» به نمايش گذاشته خواهد شد. اينترويو يا مصاحبه فيلمي است كه به اعتقاد پليس فدرال امريكا باعث حملات سايبري كره شمالي به سوني شد. هكرها ضمن سرقت اطلاعات مهم شركت سوني، به مردم هشدار داده بودند كه از رفتن به سينماها پرهيز كنند. اين هكرها كه خود را پاسداران صلح ناميده‌اند، حوادث يازدهم سپتامبر ۲۰۰۱ را يادآوري كرده و به مقامات اين كمپاني هشدار داده بودند كه در صورت نمايش اين فيلم بايد منتظر حوادث مشابه يازده سپتامبر باشند.
اين فيلم كمدي درباره دو خبرنگار امريكايي است كه قصد مصاحبه با رهبر كره شمالي را دارند اما سازمان سيا آنها را براي ترور او استخدام مي‌كند. به دنبال اين تهديد، يكي از سينماهايي كه قرار بود نمايش فيلم را از ۲۵ دسامبر آغاز كند، برنامه خود را لغو كرد. پس از آن شركت سوني هم اعلام كرد كه نمايش فيلم لغو شده است. اما باراك اوباما، رييس‌جمهوري امريكا با انتقاد از عقب‌نشيني كمپاني سوني از نمايش فيلم سوني، اين اقدام را تابعيت از ديكتاتورها توصيف كرد. اما اكنون تنها يك هفته پس از لغو برنامه، تعدادي از سينماهاي امريكا اعلام كرده‌اند كه فيلم «مصاحبه» را روز كريسمس به نمايش خواهند گذاشت. علاوه بر سينماهايي در آتلانتا و آستين، مالك يك شركت سينماهاي زنجيره‌يي در تگزاس اعلام كرده است كه سوني مجوز نمايش فيلم مصاحبه را براي اين شركت صادر كرده است. احتمال دارد تعداد سينماهايي كه اين فيلم را اكران خواهند كرد، بيشتر شود.
در واكنش به تصميم جديد سوني پيكچرز، اريك شولتز، سخنگوي كاخ سفيد در بيانيه‌يي گفت كه رييس‌جمهور از اقدام سوني استقبال مي‌كند كه به گفته او، اجازه مي‌دهد مردم در مورد فيلم، خود اقدام به انتخاب كنند. با اين حال به نظر مي‌رسد همزمان با نمايش اين فيلم تدابير شديد امنيتي در سينماهاي امريكا برقرار شود. گفتني است در حالي كه فيلم مصاحبه به صورت محدود اكران و ديده شده است در سايت آي‌ام دي بي (IMDB) از بينندگان نمره 10 را گرفته است كه در تاريخ اين سايت بي‌سابقه بوده است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون