• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3138 -
  • ۱۳۹۳ پنج شنبه ۴ دي

سايه جنگ بر فراز غزه، تهديد اسراييل از سوي عباس

حماس: به تجاوز رژيم صهيونيستي پاسخ مي‌دهيم

 

با انتشار خبر تعويق بررسي قطعنامه فلسطين در شوراي امنيت، تنش‌ها در فلسطين اشغالي ميان نيروهاي مقاومت و رژيم صهيونيستي افزايش يافته است. منابع خبري فلسطيني از درگيري نظامي حماس با شماري از نظاميان متجاوز اسراييلي در مرز نوار غزه با سرزمين‌هاي اشغالي خبر داده‌اند و همزمان محمود عباس، رييس تشكيلات خودگردان تهديد كرده است كه اگر قطعنامه سازمان ملل در مورد راه‌حل تشكيل دو كشور مستقل فلسطين و اسراييل به تصويب نرسد، همه معاهدات پيشين را نقض و روابط با اسراييل را قطع خواهد كرد.
به گفته محمود عباس اين امر آغاز يك پايان خواهد بود كه به اعتقاد ناظران بين‌المللي امكان بروز يك درگيري همه‌جانبه در سرزمين‌هاي اشغالي را افزايش خواهد داد. به گفته عباس تصويب قطعنامه تهيه شده از سوي اعراب درباره فلسطين، آخرين شانس شوراي امنيت براي «تحقق صلح نهايي» خواهد بود. هفته گذشته فلسطيني‌ها پيش‌نويس قطعنامه‌يي را به شوراي امنيت سازمان ملل ارايه كردند كه در آن خواستار پايان دادن به اشغال اراضي فلسطيني از سوي اسراييل شده‌اند. تدوين‌كنندگان پيش‌نويس اين قطعنامه خواستار بازگشت اسراييل به مرزهاي مورد توافق در سال ۱۹۶۷ هستند و آن را شرط آغاز گفت‌وگوهاي صلح مي‌دانند. اما امريكا در رويكردهاي دو پهلو تهديد به وتو اين قطعنامه كرده است. رژيم صهيونيستي كه همچنان طرح‌هاي شهرك‌سازي خود در اراضي فلسطيني را ادامه مي‌دهد بازگشت به مرزهاي ۱۹۶۷ را نمي‌پذيرد. اما مخالفت اسراييل به قطعنامه مذكور منحصر نشده و در عمل نيز اشغال و جنايت اين رژيم ادامه دارد. به گزارش منابع فلسطيني روز گذشته نيز تانك‌هاي رژيم اشغالگر كه مامور ايجاد رعب و وحشت ميان ساكنان فلسطيني و ترغيب آنها به خروج از خانه‌هاي خود هستند، به سمت منازل شهروندان فلسطيني در منطقه خزاعه واقع در شرق خان يونس در جنوب نوار غزه آتش گشودند. رسانه‌هاي فلسطيني همچنين از پرواز گسترده جنگنده‌هاي رژيم صهيونيستي در آسمان غزه خبر دادند.
شاهدان عيني گفته‌اند كه تانك‌هاي رژيم اشغالگر به صورت گسترده منازل شهروندان را گلوله باران كردند كه در نتيجه آن تعدادي از شهروندان زخمي شدند. گزارش شده است كه در جريان حملات خمپاره‌يي اسراييل به روستاي خزاعه در خان يونس واقع در جنوب نوار غزه، يك شهروند فلسطيني به شهادت رسيده است. همچنين برخي سايت‌هاي فلسطيني گزارش دادند كه يك نظامي اسراييل هدف تيراندازي از سوي يك تك تيرانداز فلسطيني قرار گرفته و به‌شدت زخمي شده است. بر اساس اين گزارش‌ها در پي اين درگيري‌ها و احتمال افزايش حملات هوايي اسراييل، فلسطيني‌ها نيز تدابير لازم براي آمادگي بيشتر در جهت آغاز يك مبارزه جديد را افزايش داده‌اند. جنبش حماس در واكنش به اين اقدام اسراييل اعلام كرده اين حملات بسيار خطرناك بوده و رژيم اشغالگر با آتش بازي مي‌كند. حماس افزوده كه مسووليت پيامدهاي اين حمله بر عهده رژيم صهيونيستي خواهد بود و مقاومت حق دارد از ملتش دفاع كند. گردان‌هاي القسام تاكيد كرده است كه در برابر تجاوز به غزه سكوت نخواهد كرد و به هر تجاوزي بدون فوت وقت پاسخ خواهد داد. لازم به ذكر است منابع فلسطيني از رايزني گروه‌هاي فلسطيني براي اتخاذ تصميم در برابر تجاوز دوباره اسراييل به غزه خبر مي‌دهند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون