• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3479 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

خبر كوتاه

سيسي: مساله فلسطين بايد حل شود
عبدالفتاح سيسي، رييس‌جمهور مصر كه به ژاپن سفر كرده است، تاكيد كرد كه مصر به خاطر مسووليت و جايگاه تاريخي و منطقه‌اي خود پيشگام براي پيشبرد مذاكرات سازش ميان طرفين فلسطيني و صهيونيستي است و از هيچ تلاشي براي احياي روند مذاكرات متوقف شده سازش فروگذار نمي‌كند. سيسي گفت رنج و محنت فلسطينيان بايد پايان يابد. وي در ادامه تصريح كرد كه صلح و امنيت در خاورميانه زماني محقق مي‌شود كه راه‌حلي براي مساله فلسطين ارايه شده و ملت فلسطين به خواسته‌هاي خود دست يابند.

شرط روسيه براي تركيه
ماريا زاخارووا، سخنگوي وزارت خارجه روسيه از اظهارات هفته گذشته رجب طيب اردوغان، رييس‌جمهور تركيه كه گفته بود «روسيه دوستي همچون تركيه را به دليل اشتباه دو خلبانش از دست داد» انتقاد و اعلام كرد: روابط تركيه و روسيه تنها زماني به وضعيت عادي خود بازمي‌گردد كه آنكارا اعتراف كند سرنگوني جنگنده روسيه يك فاجعه بوده است.  

ورود شماري از پناهجويان به مقدونيه
پليس مرزي مقدونيه روز يكشنبه به تعدادي از پناهجوياني كه طي روزهاي گذشته در منطقه مرزي «ايدومني» بسر مي‌بردند اجازه ورود به خاك اين كشور را داد. بيشتر اين پناهجويان كه زن و كودك و اهل كشورهاي سوريه و عراق هستند تنها در صورت داشتن پاسپورت يا كارت شناسايي معتبر اجازه ورود به خاك مقدونيه را داشتند. اين پناهجويان كه تعداد آنها نزديك به ۴۰۰ نفر گزارش شده است، در حالي امكان ورود به خاك مقدونيه را يافتند كه همزمان، هزاران پناهجوي ديگر در شهرهاي يونان از جمله آتن و پيره در خيابان‌ها و اماكن عمومي مانند ايستگاه‌هاي قطار و ميادين بسر مي‌برند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون