• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3479 -
  • ۱۳۹۴ سه شنبه ۱۱ اسفند

توافقنامه ناتو و كويت


در پي سفر دبيركل پيمان آتلانتيك شمالي (ناتو) به كويت، دو طرف توافقنامه ترانزيتي براي تسهيل حمل و نقل امضا كردند. شيخ صباح الخالد الاحمد الصباح، وزير خارجه كويت در كنفرانس خبري مشترك با ينس استولتنبرگ، دبيركل ناتو اعلام كرد كه دولت كويت با ناتو در راستاي همكاري قوي در زمينه آموزش در زمينه‌هاي نظامي و امنيتي و آكادميك توافق كرد. كويت ميزبان نخستين نشست ناتو در منطقه عربي است. وزير خارجه كويت تاكيد كرد: آنچه كويت مي‌خواهد اين است كه لبنان جزو كشورهاي عربي بوده و روابطش با اين كشورها محكم باشد. وي ادامه داد: ما با ناتو پيمان محكمي امضا كرديم و شاهد همكاري مثمرثمري بين كويت و ناتو در زمينه آموزش و در عرصه امنيتي و آكادميك بوده‌ايم.
ينس استولتنبرگ هم بر اهميت نقشي كه كويت براي تقويت صلح و رويارويي با داعش دارد تاكيد كرد و گفت: تمامي كشورها با چالش تروريسم روبه‌رو هستند و آرزوي ما دستيابي به صلح و امنيت است. دبيركل ناتو تاكيد كرد كه جايگاه كويت در كشورهاي عربي حوزه خليج فارس آن را تبديل به شريك مهم براي ناتو در مقابله با تهديدات تروريستي در منطقه كرده است.
در سال 2004 كويت به عنوان نخستين كشور منطقه به ابتكار عمل همكاري استانبول پيوست و نخستين كشوري بود كه ميزبان نشست‌هاي كشورهاي شوراي آتلانتيك شمالي، ناتو و خليج فارس و نخستين كشور ابتكار عمل مذكور بود كه با ناتو توافق امنيت اطلاعات براي تبادل اطلاعات حساس را امضا كرد. به موجب توافقنامه تسهيل حمل و نقل انتقال تجهيزات، محموله و پرسنل نظامي به افغانستان براي پيشبرد ماموريت حمايتي ناتو در اين كشور تسهيل خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون