• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3487 -
  • ۱۳۹۴ پنج شنبه ۲۰ اسفند

گالري‌گردي در آخرين هفته سال

  علي مطلب‌زاده/ در روزهاي پاياني سال حال و هواي گالري‌هاي تهران هم عوض شده است. در اين بين تعدادي از گالري‌ها ترجيح داده‌اند تا به عنوان آخرين نمايشگاه‌شان در سال جاري مروري داشته باشند بر نمايشگاه‌هايي كه در طول سال برگزار كرده‌اند. چند گالري هم با برگزاري نمايشگاه‌هايي با موضوع طبيعت و بهار به سراغ سال جديد رفته‌اند و البته هستند گالري‌هايي كه بنا به رسم معمول روزهاي نزديك عيد نمايشگاه‌هايي از زيورآلات يا صنايع دستي برگزار مي‌كنند. در اين ميان موزه هنرهاي معاصر تهران هم با برگزاري نمايشگاهي از مجموعه آثار ويم دلووي، هنرمند بلژيكي، پرونده نمايشگاهي خود را در سال 94 كامل كرده است. در اين نمايشگاه ١٠٧ اثر نقاشي و مجسمه از اين هنرمند در كنار 16 اثر از گنجينه خارجي و ايراني موزه به نمايش درآمده است. اين نمايشگاه تا ٢٤ ارديبهشت‌ماه سال آينده داير است و علاقه‌مندان براي بازديد از آن مي‌توانند به جز شنبه‌ها و تعطيلات رسمي، از ساعت ١٠ تا ١٩ و جمعه‌ها از ساعت ١٥ تا ١٩ از آن بازديد كنند.
گالري اثر اين روزها ميزبان نمايشگاهي گروهي از 12 هنرمند است كه در طول سال در همين گالري نمايشگاه برگزار كرده‌اند. محمدحسين عماد، احمد مرشدلو، ايمان افسريان، سميرا عليخانزاده، عليرضا آدم‌بكان، ركسانا منوچهري، پيام مفيدي، الهه حيدري، مجتبي تاجيك و رضا عظيميان هر كدام با يك اثر در اين نمايشگاه حاضر هستند و احتمالا در روزهاي آينده هم رضا لواساني به اين جمع اضافه خواهد شد. مجسمه‌اي از محمدحسين عماد از مجموعه «جفت» اين هنرمند، تابلوي ده‌لتي احمد مرشدلو با عنوان «طنين سكوت»، يك نقاشي تركيبي با آينه از سميرا عليخانزاده، تابلويي از ركسانا منوچهري با عنوان «معما»، يكي از آثار ايمان افسريان از مجموعه «بربساطي كه بساطي نيست» اين هنرمند، تابلويي از مجموعه «اسر» عليرضا آدم‌بكان، اثري از مجموعه «تاريخ را فاتحان نمي‌نويسند» از بابك روشني‌‏نژاد و يكي از نقاشي‌هاي مجموعه «ممهور» از مجتبي تاجيك مجموعه آثار اين نمايشگاه را شكل داده‌اند. هرچند از پيام مفيدي، الهه حيدري و رضا عظيميان نيز آثاري «بدون عنوان» از مجموعه‎هاي جديد اين هنرمندان در اين نمايشگاه به نمايش درآمده است. نمايشگاه سالانه گالري اثر تا 23 اسفندماه در نشاني خيابان طالقاني، خيابان موسوي، خيابان برفروشان، روبه‌روي خانه هنرمندان، پلاك 16 ادامه دارد.
با تمام شدن نمايشگاه سيزدهمين دوره جشن تصوير سال، گالري‌هاي خانه هنرمندان ايران اين هفته شاهد برگزاري نمايشگاه‌هاي مختلف هنري بودند. نمايشگاهي از آثار سايه پارسايي در گالري ميرميران، نمايشگاه نقاشي‌هاي آبرنگ فرشته شاهاني با عنوان «درختان در فراسوي نگاه من» در گالري بهار، نمايشگاهي از طراحي‌هاي پارچه هنگامه اسدي و نويد سلطاني در گالري پاييز سه نمايشگاهي هستند كه تا 26 اسفندماه در خانه هنرمندان داير خواهند بود. علاقه‌مندان براي تماشاي اين نمايشگاه‌ها مي‌توانند همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 به نشاني خيابان آيت‌الله طالقاني، خيابان شهيد موسوي شمالي، باغ هنر،
خانه هنرمندان ايران مراجعه كنند.
دوازدهمين نمايشگاه گروهي نقاشي «قلمرو ماني» اين روزها در گالري فرهنگسراي بهمن در حال برگزاري است. در اين نمايشگاه كه تا ۲۵ اسفند برپاست، ۱۳۵ اثر از ۴۵ هنرمند نقاش با تكنيك‌‏هاي مختلف به نمايش گذاشته شده است. در بخش جنبي اين نمايشگاه،
از ساعت 10 تا 16 امروز هم ورك‌شاپي برگزار مي‌شود كه در آن از آموزش نقاشي اكريليك و رنگ‌روغن گرفته تا ساخت تابلوهاي دكوراتيو روي چوب و... به هنردوستان ارايه مي‌شود. علاقه‌مندان براي بازديد از اين نمايشگاه و شركت در اين ورك‌شاپ مي‌توانند به گالري فرهنگسراي بهمن در نشاني ميدان بهمن، فرهنگسراي بهمن مراجعه كنند.
نمايشگاهي با موضوع خوشنويسي اسامي حضرت فاطمه زهرا (س) هم از روز جمعه ۲۱ اسفندماه در گالري برج ميلاد تهران افتتاح مي‌شود. در اين نمايشگاه كه ساعت 17 روز جمعه افتتاح مي‌شود، ۳۰ اثر نمايش داده مي‌شود. برگزاري برنامه شب شعر آييني و مراسم سنج و دمام‌زني از ديگر برنامه‌هاي روز افتتاحيه اين نمايشگاه است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون