• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

نشست انتخاباتي معلمان اصلاح‌طلب

صيد محمدخان بيرانوند

محمود رضا ضرغامي

اين هفته تشكل‌هاي معلمي و فعالان صنفي و سياسي حوزه آموزش و پرورش گرد هم آمده بودند تا به هم انديشي انتخاباتي بپردازند.  دوهفته پس از انتخابات هفتم اسفند، معلمان و تشكل‌هاي اصلاح‌طلب معلمي كه در ائتلافي از ليست اميد اصلاح‌طلبان حمايت كرده بودند و با چند نفر از كانديداهاي اين ليست
ميثاق نامه امضا كرده بودند، روز شنبه بيست و دوم اسفندماه نشستي با منتخبان ملي فرهنگيان در كانون تربيتي فرهنگي حر واقع در منطقه 11 تهران برگزار كردند.
در اين نشست كه به ميزباني انجمن اسلامي منطقه 11 تهران صورت گرفته بود دكتر محمدرضا عارف، منتخب اول مردم تهران سخنران اصلي و مرتضي حاجي و دكتر اكرمي وزراي اسبق آموزش و پرورش سخنرانان تخصصي نشست بودند.
دكتر عارف در اين نشست بر اهميت آموزش و پرورش تاكيد كرد و گفت: بايد شرايط حرفه معلمي از نظر منزلتي به جايي برسد كه اكثر فرزندان ما شغل معلمي را به عنوان شغل نخست خود انتخاب كنند.
دكتر اكرمي نيز در اين نشست با اشاره به مشكلات و مسائل ريشه‌دار آموزش و پرورش پتاسيل موجود در تشكل‌ها و معلمان راه يافته به مجلس را يك فرصت براي آموزش و پرورش دانست و به تاثير اين تعامل‌ها و هماهنگي و همكاري‌ها ابراز خوش‌بيني كرد.
مرتضي حاجي نيز در اين نشست با سخنان جامعي پيرامون ابعاد مختلف آموزش و پرورش ابراز اميدواري كرد تا نمايندگان در مجلس دهم با عضويت در كميسيون‌هاي مهم بتوانند به آموزش و پرورش كمك كنند. ايشان گرفتار شدن مديران و نمايندگان در پيچ و خم‌هاي انتصابات را از معضلات نگران كننده اين حوزه دانست و ابراز اميدواري كرد در دوره جديد اين مساله مورد توجه قرار گيرد.
محور اصلي اين نشست حمايت از كانديداهاي فرهنگي اصلاح‌طلبي كه به دور دوم انتخابات راه يافته‌اند بود و در اين نشست صيد محمد بيرانوند معلم راه يافته به دور دوم از حوزه خرم آباد و محمودرضا ضرغامي ديگر معلم راه يافته به دور دوم از حوزه بهبهان در جمع حضور داشتند كه طي سخناني آمادگي خود را براي نمايندگي كردن صنفي از سوي معلمان اعلام كردند و گفتند در صورت ورود به مجلس مسائل آموزش و پرورش را در اولويت خود قرار خواهند داد.
 در اين نشست داوود محمدي، دبيركل سابق انجمن اسلامي معلمان و نماينده منتخب ليست اميد اصلاح‌طلبان از تهران به‌عنوان ميزبان ضمن خير مقدم به حاضرين ابراز اميدواري كرد كه تشكيل فراكسيون معلمان در مجلس فرصت و امكاني شود براي در اولويت قرار دادن مسائل آموزش و پرورش در حوزه قانونگذاري و نظارت.
همچنين فريده اولاد قباد و فاطمه سعيدي دوتن ديگر از معلمان راه يافته به مجلس از ليست اميد اصلاح‌طلبان از تهران در اين نشست حضور داشتند كه بر وفاداري خود به ميثاقي كه با معلمان بستند تاكيد ورزيدند.
در اين نشست مسعود رضايي، معلم منتخب و راه يافته به مجلس از شيراز كه در دور نخست ميثاق‌نامه صنفي را با تشكل‌ها امضا كرده بود نيز حضور داشت و به گفت‌وگو با نمايندگان تشكل‌ها و نمايندگان منتخب ساير حوزه‌ها پرداخت.
در بخشي از اين نشست دكتر محمدباسط دورازهي معلم منتخب دور نخست و راه يافته به مجلس از حوزه شهرستان‌هاي سراوان، سيب و سوران و مهرستان استان سيستان و بلوچستان نيز در سخناني به توصيف محروميت‌هاي حوزه آموزشي اين استان پرداخت و ابراز اميدواري كرد به كمك ساير معلمان
راه يافته به مجلس قدم‌هايي براي رفع اين محروميت‌ها برداشته شود.
ميرحمايت ميرزاده، منتخب مردم گرمي اردبيل نيز از ديگر معلمان منتخب دور اول انتخابات است كه در اين نشست حضور داشت. قمي، رحيمي، شيخ و تعداد ديگري نمايندگان منتخب دور اول نيز در اين نشست حضور داشتند كه به گفت‌وگو با معلمان و نمايندگان تشكل‌ها پرداختند.
جواد نظريان، مدير آموزش و پرورش منطقه 11 تهران نيز كه ميزباني اين نشست را بر عهده داشت در اين جمع ابراز اميدواري كرد كه با تركيب جديد مجلس اولويت كشور ساختن انسان‌هاي توانمند باشد.
به گزارش خبرنگار «اعتماد» از اين نشست به نمايندگي از سازمان معلمان ايران رضا كاكازاده، به نمايندگي از مجمع فرهنگيان سيد علي حسيني، به نمايندگي ازشاخه فرهنگيان حزب ندا محسن گلپايگاني و به نمايندگي از فعالان صنفي محمد رضاخواه سخنراني كردند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون