• ۱۴۰۳ شنبه ۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3490 -
  • ۱۳۹۴ چهارشنبه ۲۶ اسفند

كجا قاشق‌زني رفتيم؟

شهرام شهيدي

شب چهارشنبه‌سوري هم گذشت. يكي از سنت‌هاي چهارشنبه‌سوري مراسم قاشق‌زني است. فكر مي‌كنيد اگر رفته بوديم در خانه سياستمداران و قاشق‌زني مي‌كرديم چه چيزي تو كاسه‌مان مي‌گذاشتند؟
اوباما: اوباما در را باز مي‌كند و نمايندگان كنگره را مي‌گذارد در كاسه شما. البته نمايندگان كنگره هم مثل كفش‌هاي ميرزا نوروز هستند. يعني از قديم گفته‌اند مال بد بيخ ريش صاحبش. در بزنيد و نمايندگان كنگره امريكا را برگردانيد به خودش و بگوييد چاييدي !
ظريف: ما گفتيم مذاكرات تمام بشود و برجام نهايي بشود ايشان يك استراحتي مي‌كند و به درس و مشق بچه‌ها خواهد رسيد اما ايشان تازه بلند شد رفت تور هفت شب و هشت روز دور آسيا. به ما هم كه نيامده براي يك قاشق‌زني ساده بلند شويم برويم ينگه دنيا خدمت ايشان.
ولاديمير پوتين: تا در را باز كنيد تكه‌اي از اوكراين را مي‌گذارد در كاسه‌تان و بقيه چيزها را بر مي‌دارد. هنوز خوب سنت قاشق‌زني را درك نكرده. بايد يك تابلوي تحت آموزش بچسبانيم سر در خانه‌اش!
اردوغان: در خانه اردوغان جماعت بروي تا سرت را برگرداني كلي سريال بنجل تركي چپانده توي كاسه‌ات و در را بسته. بعد هم هرچه زنگ بزني سريال‌ها را پس بدهي انگار نه انگار؛ در را باز نمي‌كند كه نمي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون