• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3492 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۴ فروردين

زير ذره‌بين اقتصاد

كاهش 23 درصدي واردات از تركيه |واردات كالا از تركيه در سال گذشته با رسيدن به رقم 013/3 ميليارد دلار نسبت سال قبل كاهش 07/23 درصدي داشته است. به گزارش ايسنا، چهارمين شريك وارداتي ايران در جهان بر اساس آمار گزارش مقدماتي تجارت كشور در سال 1394 علاوه بر كاهش 23 درصدي ارزش دلاري واردات از اين كشور نسبت به سال قبلش، سهم 26/7 درصدي از كل واردات ايران را به لحاظ ارزش دلاري از جهان داشته است كه به لحاظ وزني نيز واردات از همين كشور با 6/2 ميليون تن كه نسبت به سال قبل 03/27 درصد كاهش داشته است، 42/7 درصد از حجم وزني كل واردات كشور را به خود اختصاص داده است. بنا بر جزييات آمار واردات در 11 ماهه سال 1394، تجار ايراني 3998 گروه كالايي را از تركيه وارد كردند كه 10 قلم عمده آن 2/25 درصد از كل واردات از تركيه را تشكيل مي‌دهند.

اتمام مهلت تحويل واحدهاي مسكن ويژه تهرانسر |مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن گفت: اصرار داريم كه با توجه به اتمام مهلت پيمانكار پروژه، وي هرچه سريع‌تر واحدهاي مسكوني ويژه تهرانسر را تحويل دهد. سيد محمد پژمان، معاون وزير راه و شهرسازي درباره زمان اتمام پروژه مسكن ويژه تهرانسر اظهار كرد: انتظار ما در سازمان ملي زمين و مسكن اين بود كه پروژه مسكن ويژه تهرانسر در بخش ساخت واحدهاي مسكوني به اتمام رسيده باشد اما در اجراي اين پروژه تا حدودي تعلل و كوتاهي شده است كه اين امر سبب شد تا از زمان تعيين‌شده، رد و دوره زماني ساخت مسكن ويژه تهرانسر طولاني شود. مديرعامل سازمان ملي زمين و مسكن ادامه داد: در اين سازمان اصرار داريم كه با توجه به اتمام زمان تعيين شده براي پيمانكار پروژه، وي هرچه سريع‌تر واحدهاي مسكوني ويژه تهرانسر را تحويل دهد. وي در پاسخ به سوال ديگري درباره تاخير در تحويل خدمات روبنايي نيز تصريح كرد: از آنجا كه قراردادها با تاخير منعقد شد، مسجد و فضاي آموزشي مجموعه مسكوني ويژه تهرانسر تا پايان نيمه اول سال 1395 تحويل مالكان اين واحدها خواهد شد. تحويل و واگذاري واحدهاي اداري - تجاري مجتمع تجاري واقع در محوطه مسكن ويژه تهرانسر هم آغاز شده و به‌تدريج در جريان است.

مشهد، مقصد نيمي از قطارهاي نوروزي |مديركل راه‌آهن خراسان از جابه‌جايي ۶۰۰ هزار مسافر با هزار رام قطار در مشهد طي دوره نوروز خبر داد. محمدهادي ضيايي‌مهر با اشاره به آغاز طرح سفرهاي نوروزي از ۲۵ اسفند گفت: مقصد ۵۰ درصد قطارهاي نوروزي مشهد مقدس است و در ۱۳ روز نخست طرح بيش از هزار رام قطار ورودي و خروجي حدود ۶۰۰ هزار مسافر را در مشهد مقدس جابه‌جا كردند. وي افزود: ۵۰ درصد سفرهاي نوروزي ريلي كشور در ايام طرح نوروزي به مقصد مشهد برنامه‌ريزي و تعريف شده و از شهر مشهد نيز به ۲۵ مقصد قطارهاي نوروزي سير و حركت داشته‌ است. مديركل راه‌آهن خراسان (مشهد) درباره ميزان تاخيرهاي قطارهاي مسافري گفت: امسال وضع تاخيرها بهبود داشته است؛ به طوري كه همه قطارهاي اعزامي از مشهد كمترين تاخيرها را داشته است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون