• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3500 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

ريزش بيشتر گروه‌هاي بورسي

گروه اقتصادي| ديروز بيشتر گروه‌هاي بورسي از روند رو به رشد عقبگرد كردند و اين در حالي بود كه افزايش تقاضاي محسوسي در گروه فلزات اساسي و حمل و نقل ديده شد. در گروه پتروشيمي هم معاملات بيشتر نمادها متعادل و مثبت دنبال شد و نمادهاي وپترو، شلعاب و پترول با استقبال بيشتر خريداران روبه‌رو شدند.
معاملات بازار سهام خلاف انتظار فعالان بازار، در بيشتر گروه‌ها منفي دنبال شد به‌طوري كه در پايان معاملات ديروز شاخص كل متاثر از معاملات منفي بيشتر گروه‌ها و نمادها به‌ويژه نمادهاي اخابر، خودرو و شبندر با افت (27/373) واحدي به ارتفاع ٨٠ هزار و 280 واحدي رسيد كه در اين ميان نمادهاي حكشتي و وصندوق بيشترين تاثير مثبت را ايجاد و از ريزش بيشتر شاخص پيش‌گيري كردند. رشد سريع گروه خودرو به عنوان ليدر بازار و برخورد آن به مقاومت تكنيكالي و نياز به استراحت و كسب انرژي دوباره در بيشتر گروه‌ها و نمادها با توجه به رشد سريع آنها در هفته‌هاي پيش، از مهم‌ترين دلايل بازار منفي ديروز به شمار مي‌رود.
روزيكشنبه عقبگرد بيشتر گروه‌هاي بورسي از روند رو به رشد در حالي رخ داد كه افزايش تقاضا در گروه فلزات اساسي و حمل و نقل محسوس بود. در گروه پتروشيمي معاملات بيشتر نمادها متعادل و مثبت دنبال شد و نمادهاي وپترو، شلعاب و پترول با استقبال بيشتر خريداران روبه‌رو شدند.
ديروز گروه سيماني با برگشت قيمتي و معاملاتي بيشتر مثبت دنبال شد تاجايي كه حق تقدم نماد سپاها پس از شروعي منفي، صف خريد شد و نماد سهگمت متعادل و مثبت دنبال شد. در پايان معاملات هم نماد شركت‌هاي معدني و صنعتي چادرملو و توريستي و رفاهي آبادگران ايران جهت برگزاري مجمع عمومي فوق‌العاده براي تصميم‌گيري در مورد افزايش سرمايه و شركت مخابرات ايران جهت برگزاري مجامع عمومي عادي به‌طور فوق‌العاده براي انتخاب اعضاي هيات‌مديره عمومي فوق‌العاده براي تصميم‌گيري در مورد افزايش سرمايه، متوقف شدند. در نهايت با معامله 4/1 ميليارد اوراق بهادار در بورس تهران، ارزش معاملات ديروز به 377 ميليارد تومان رسيد كه نسبت به روز قبل از افزايش حجم معاملات حكايت دارد. در اين شرايط يك تحليلگر بازارسهام گفته كه در دوران فعلي كاهش تقاضا و ابهاماتي در بازار در رابطه با دوران پسابرجام و لغو تحريم‌ها وجود دارد كه باعث افت شاخص شده است اما به نظر مي‌رسد از اواسط ارديبهشت‌ماه به حجم و ارزش معاملات اضافه ‌شود اما تا آن زمان حجم و ارزش معاملات در همين حد باقي مي‌ماند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون