• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱ خرداد
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3500 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۲۳ فروردين

ركورد شكني سه باره سكه در پنج روز

قيمت سكه براي سومين بار در پنج روز گذشته، ركورد بالاترين قيمت را در 365 روز اخير شكست.
درواقع قيمت سكه تمام بهار طرح جديد با نوسان 28 هزار توماني در سه هفته اخير، در روز گذشته، به بيش از يك ميليون و 34 هزار تومان رسيد. اين اتفاق در حالي رخ داده كه ديروز، يكشنبه، بازار جهاني طلا تعطيل بود و به نظر مي‌رسد افزايش روز گذشته نرخ طلا به دليل افزايش بيش از 10 توماني نرخ دلار امريكا است.
روز گذشته، يكشنبه، هر سكه تمام بهار آزادي باز هم ركوردشكني كرد و با افزايش قيمت دو هزار و 500 توماني، يك ميليون و 34 هزار و 500 تومان معامله شد تا در دو روز آغازين هفته براي دومين بار ركورد افزايش قيمت را بشكند.
اين در حالي است كه اين اتفاق يك بار در روز چهارشنبه هفته گذشته هم رخ داد و بر اين اساس در عرض پنج روز، سه بار ركورد بالاترين قيمت سكه طرح جديد شكسته شد. لازم به ذكر است كه اين سكه در هفته اول فروردين، با قيمت يك ميليون و پنج هزار تومان در بازار عرضه شد و در ميانه فروردين به يك ميليون و 19 هزار تومان افزايش يافت تا ركورد سال گذشته سكه تمام طرح جديد با اين نرخ زده شود. هر قطعه سكه تمام بهار آزادي طرح قديم هم يك ميليون و 34 هزار تومان فروخته شد كه اين مهم خبر از افزايش هزار توماني قيمت اين سكه نسبت به نخستين روز هفته مي‌دهد. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 544 هزار تومان و 289 هزار تومان به دست مشتريان رسيد؛ درنتيجه نيم سكه هزار تومان از روز شنبه گران‌تر شد و ربع سكه نيز بدون تغيير قيمتي بين خريداران و فروشندگان دست به دست شد. هر سكه يك گرمي نيز، مانند هفت روز گذشته 193 هزار تومان مبادله شد.
در بازارهاي جهاني روز گذشته به دليل تعطيلي روز يكشنبه، تغيير قيمتي به وجود نيامد و نرخ اونس كماكان هزار و 239 دلار است. مثقال طلا نيز 458 هزار و 800 تومان ارزش‌گذاري شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 105 هزار و 810 تومان در بازار تهران عرضه شد.
در بازار ارز، دلار بعد از چندين روز كاهش قيمت، ديروز، 13 تومان گران شد و با نرخ سه هزار و 469 تومان به دست مشتريان رسيد. يورو و پوند انگليس به ترتيب سه هزار و 954 تومان و چهار هزار و 902 تومان به فروش رفتند. هر درهم امارات 947 تومان و هر لير تركيه هم هزار و 230 تومان قيمت‌گذاري شدند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون