• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3510 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

رسيدن به شكوفايي اقتصادي نيازمند گفت‌وگوي ملي

347 تن از اساتيد دانشگاه‌هاي كشور در نامه‌اي خطاب به روحاني، از سياست‌هاي داخلي و خارجي دولت يازدهم حمايت كردند. اصل اين نامه را يكي از امضاكنندگان آن در گفت‌وگو با «اعتماد» تاييد كرده است.
در بخشي از نامه اين اساتيد با تاكيد بر اينكه «تنها با آشتي ملي، گسترش فضاي گفت‌وگوي ملي و اخلاق‌مداري در حوزه سياست است كه مي‌توان بحران‌ها و اختلافات سال‌هاي اخير را پشت سر گذاشت.»
آمده است: «بر همه صاحبان امر فرض است كه گسترش اخلاق عملي را مد نظر داشته باشند، به راي و نظر مردم بها داده و اين راي و نظر را در سياستگذاري‌هاي كلان اقتصادي، اجتماعي، سياسي و فرهنگي مورد توجه قرار دهند. »
 امضا‌كنندگان اين نامه همچنين «راي قاطع ملت به ليست اميد» را نشانه ضرورت استمرار رويكرد سياست‌هاي دولت توصيف كرده و نوشته‌اند: «شكي نيست كه دستيابي به توافق هسته‌اي با قدرت‌هاي جهاني در يك فرآيند دشوار و پيچيده ديپلماتيك و حقوقي چندين ماهه، نه تنها رخدادي
كم‌نظير بسان يك الگوي عقلاني تاريخي براي حل مسالمت‌آميز مناقشات در روابط بين‌الملل بود،
بلكه ضمن تاكيد بر فرهنگ صلح‌مدار ملت ايران، براي كشور و مردم ايران احترام و اعتباري افتخارآميز در سطح منطقه‌اي و جهاني پديد آورده است. »
در اين نامه از «همه نيروهاي نظام» خواسته شده كه «زمينه موفقيت‌هاي بيشتر دولت در حوزه داخلي و خارجي را فراهم آورند».
 347 استاد دانشگاه همچنين «حل و فصل بحران‌هاي اقتصادي و رسيدن به شكوفايي اقتصادي» را مستلزم «گفت‌وگوي فراگير ملي در ميان نخبگان سياسي كشور و توسعه روابط بين‌المللي ايران» دانسته‌اند.
اين عده در پايان تاكيد كرده‌اند: «بر اين اساس ما امضاكنندگان، پشتيباني مجدد خود را از سياست‌هاي داخلي و خارجي جنابعالي و دولت تدبير و اميد كه همواره دغدغه پيشرفت و تعالي كشور عزيزمان ايران و سرافرازي و عزت نظام جمهوري اسلامي را داشته ايد، اعلام مي‌داريم و آرزوي توفيقات روزافزون را براي حضرت عالي و دولت تدبير و اميد داريم.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون