• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3510 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۵ ارديبهشت

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني:

به مشكلات داخلي آمريكا واقفيم

 

 آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني اميدوار است كه آنچه از آن به عنوان موانع بانكي در ماه‌هاي اخير ياد شده است و دلواپسان با آن بازي‌هاي رسانه‌اي فراواني كرده بودند با اظهارات و توصيه‌هاي اخير مقامات امريكايي رفع شود. او از مذاكرات صورت گرفته براي فروش آب سنگين هم راضي است و مي‌گويد كه اتحاديه اروپا و بانك‌هاي اروپايي از ايران حمايت مي‌كنند واميدوار است كه حالا دست مسوولان بانكي براي مبادلات بين‌المللي باز باشد. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين مورد گفت: اميدواريم از اين پس دست مسوولان بانكي براي مبادلات بين‌المللي باز باشد.
به گزارش اداره‌كل روابط عمومي مجمع تشخيص مصلحت نظام، در جلسه ديروز مجمع تشخيص مصلحت نظام آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني با اشاره به مذاكرات فشرده ظريف، وزير امور خارجه كشورمان در نيويورك با وزير خارجه امريكا، تصريح كرد: ظاهرا برخي مسائل و موانع ايجاد شده در مسير مبادلات بانكي و تجاري سيستم بانكي اروپا با ايران حل شده و امريكا رسما اعلام كرده كه ديگر مانع مبادلات تجاري و بانكي كشورهاي اروپايي نخواهد بود و اين كشورها مي‌توانند بدون هراس به مبادلات و تجارت با ايران اقدام كنند.
رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: البته ما واقفيم كه امريكايي‌ها در داخل كشور خود مشكلاتي دارند كه بايد حل كنند.
هاشمي‌رفسنجاني مباحث 4 ساعته انجام شده در وين را براي فروش آب سنگين ايران به شركت‌هاي امريكايي نيز مفيد اعلام كرد و ادامه داد: اتحاديه اروپا اعلام كرده كه بانك‌هاي بزرگ اروپايي از انجام مبادلات تجاري و مالي با جمهوري اسلامي ايران حمايت مي‌كنند.
البته جمهوري اسلامي ايران مصمم است با صلابت و قوت، سياست‌هاي استقلالي خود را با تكيه بر مردم و توانمندي‌هاي داخلي، در هر شرايطي ادامه دهد، ولي در پي تعامل و همكاري با جامعه جهاني است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون