• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3511 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۶ ارديبهشت

همكاري امريكا و روسيه در آتش بس سوريه

ميخاييل بوگدانف، معاون وزير خارجه روسيه و فرستاده ويژه رييس‌جمهوري اين كشور به خاورميانه و آفريقا درباره اظهارات اخير جان كري، وزير خارجه امريكا كه گفته بود واشنگتن سيستم كنترل ساعتي آتش بس در سوريه را به مسكو عرضه كرده، اظهار داشت: اين درخواست به نظاميان مربوط است و همه ارتباطات در دست آنها بوده و آنها هستند كه تمامي امور نظامي را بررسي مي‌كنند.
بوگدانف افزود: گروهي كه در زمينه حفظ آتش‌بس در سوريه فعاليت مي‌كند، نشست‌هاي خود را به صورت دوره‌اي در ژنو برگزار كرده و اين موضوع را نيز به عنوان يك ايده كلي و نه يك طرح مشخص از مدت‌ها قبل مورد بررسي قرار داده‌ است.
خبرگزاري نووستي نيز به نقل از يك منبع در وزارت خارجه روسيه اعلام كرد كه مسكو ايده‌هاي طرف امريكايي براي تقويت و حمايت از آتش‌بس در سوريه را بررسي خواهد كرد.
اين منبع افزود: نيروهاي نظامي روسيه و امريكا همواره با يكديگر در ارتباط بوده و از اوضاع سوريه با خبر مي‌شوند علاوه بر اين دو وزارت خارجه امريكا و روسيه با يكديگر در ارتباط دايم هستند و وزراي خارجه دو كشور به طور منظم موضوعات مهم را مورد بررسي قرار مي‌دهند.
مركز هماهنگي روسيه براي كنترل آتش‌بس روز جمعه هفت مورد نقض جديد آتش‌بس را ثبت كرد و به اين ترتيب موارد نقض توافقنامه مذكور از ابتداي اجراي آن در 27 فوريه گذشته به 413 مورد رسيد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون