• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

240 واحد، بورس را سبز كرد

گويا روال صعودي بورس دوباره آغاز شده است و در هفته جاري بورس تهران به سبزپوشي‌اش تداوم ببخشد. بر اساس آخرين تحولات در تالار بورس در زمان ثبت نهايي بازار سهام شاهد تقويت حجم و ارزش معاملات روزانه سهام همسو با پيشرو‌شدن بانك‌ها و تحرك بازارگردان‌هاي سهام در اين گروه بود. البته بازار روز گذشته براي خودرويي‌ها نااميدكننده بود. به اين ترتيب شاخص كل قيمت و بازده نقدي بورس تهران در پايان معاملات روز دوشنبه 6 ارديبهشت ماه 95 با افزايش 240 واحدي به رقم 78 هزار و 688 واحد رسيد.
 شاخص كل هم‌وزن نيز با افزايش 81 واحدي عدد 13 هزار و 317 واحد را به نمايش گذاشت. همچنين شاخص سهام آزاد شناور با رشد 506 واحدي به عدد 88 هزار و 261 واحد دست يافت. شاخص بازار اول اما در حالي با رشد 369 واحدي عدد 55 هزار و 383 واحد را تجربه كرد كه شاخص بازار دوم با 703 واحد كاهش به رقم 170 هزار و 149 واحد رسيد. شاخص كل فرابورس (آيفكس) با رشد 6 واحدي عدد 801 واحد را به نمايش گذاشت.
بر اساس اين گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت صنعتي و معدني چادرملو با 68 واحد، گروه سايپا با 60 واحد و بانك تجارت با 51 واحد افزايش، بالاترين تاثير مثبت را بر محاسبه شاخص كل بورس به نام خود ثبت كردند. در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتي سه شركت ارتباطات سيار ايران با 55 واحد، تاپيكو با 37 واحد و پالايش نفت اصفهان با 31 واحد كاهش، بيشترين تاثير منفي را در برآورد اين نماگر به دوش كشيدند.  ارزش كل معاملات بورس تهران به بيش از 313 ميليارد و 699 ميليون تومان بالغ شد كه ناشي از دست به دست شدن يك ميليارد و 468 ميليون سهم و اوراق مالي قابل معامله طي 101 هزار و 731 نوبت داد و ستد بود. طي معاملات امروز نماد معاملاتي شركت‌هاي گروه پتروشيمي سرمايه‌گذاري ايرانيان، تهران شيمي، حق تقدم استفاده نشده سرمايه‌گذاري پارس آريان، پالايش نفت لاوان، سيمان اروميه، همراه اول، ‌حق تقدم خريد سهام چادرملو، بيمه نوين، اوراق مشاركت بين‌المللي، توسعه ساختمان، از سوي ناظر بازار سهام بازگشايي و در مقابل نماد معاملاتي شركت‌ بيمه آرمان، متوقف شد. در نماد معاملاتي بانك سينا 50 ميليون سهم به ارزش كمتر از 8 ميليارد تومان ميان كدهاي تابعه سهامدار عمده كد به كد شد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون