• ۱۴۰۳ جمعه ۱۴ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3512 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۷ ارديبهشت

خيز طلا در بازارهاي جهاني

در بازار طلاي جهاني قيمت اونس طلا افزايش پيدا كرد و در بازار داخلي نيز ثبات، همانند روز گذشته حفظ شد و قيمت انواع سكه‌ها و طلا تغييراتي اندك داشت. در بازار ارز، دلار امريكا كاهشي اندك داشت اما نرخ يورو براي دومين روز پياپي كاهش پيدا كرد. همچنين پوند انگليس ديروز گران‌تر شد تا اميدهايي كه براي كاهش نرخ اين ارز به كمتر از پنج هزار تومان به وجود آمده بود، از بين برود.
روز گذشته، دوشنبه، هر سكه تمام بهار آزادي طرح جديد، با افزايش دو هزار توماني قيمت، يك ميليون و 24 هزار تومان قيمت‌گذاري شد. همچنين نرخ سكه تمام بهار آزادي طرح قديم در حالي با نرخ يك ميليون و 22 هزار تومان معامله شد كه اين مساله نشان‌دهنده افزايش هزار توماني نرخ آن نسبت به روز يكشنبه است. نيم سكه و ربع سكه به ترتيب 543 هزار تومان و 288 هزار تومان در بازار دست به دست شدند كه اين مساله حاكي از كاهش هزار توماني نرخ نيم سكه و عدم تغيير قيمت نرخ ربع سكه است. لازم به ذكر است در سه روز گذشته، هر روز قيمت نيم سكه كاهش پيدا كرده است. سكه يك گرمي همانند هفت روز گذشته كماكان با نرخ 193 هزار توماني در بازار عرضه مي‌شود. در بازارهاي جهاني و در پي افت مجدد دلار، قيمت طلا در معاملات روز گذشته با اندكي افزايش مواجه شد اما به دليل نزديك‌بودن نشست سياستگذاري فدرال‌رزرو در آخر هفته، ميزان اين رشد كم بوده است. نرخ اونس طلا با افزايش سه دلاري هزار و 236 دلار خريد و فروش شد. مثقال طلا هم 451 هزار و 800 تومان معامله شد و هر گرم طلاي 18 عيار نيز 104 هزار و 200 تومان به دست مشتريان رسيد.
در بازار ارز، نرخ هر دلار امريكا با سه تومان كاهش قيمت، سه هزار و 465 تومان دست به دست شد. علاوه بر اين در بازارهاي جهاني و در روزهاي گذشته، دايما ارزش دلار كاهش پيدا كرده است. همچنين يورو 14 تومان ارزان‌تر شد و با نرخ سه هزار و 910 تومان به فروش رفت اما پوند انگليس كه روز يكشنبه ارزان‌تر شده بود، ديروز با افزايش قيمت 14 توماني، پنج هزار و 25 تومان به دست مشتريان رسيد. درهم امارات و لير تركيه هم به ترتيب 946 تومان و هزار 221 تومان به بازار عرضه شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون