• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3519 -
  • ۱۳۹۵ چهارشنبه ۱۵ ارديبهشت

مداليوم ويژه تئاتر براي حميد جبلي

حميد جبلي: اميدوارم از هم زندگي كردن را ياد بگيريم

 انجمن عكاسان خانه تئاتر مداليوم ويژه خانه تئاتر را به حميد جبلي اهدا كرد. شامگاه دوشنبه 13 ارديبهشت‌ماه نهمين جشن «شب عكاسان تئاتر» در حالي در تالار استاد شهناز خانه‌ هنرمندان برگزار شد كه بسياري از اهالي هنر گرد آمده بودند تا در شب اهداي مداليوم به حميد جبلي در كنار او باشند. رضا كيانيان مرد هميشه و همه جا حاضر اين روزها درباره حميد جبلي گفت: «هيچ كسي در ايران نيست كه از حميد جبلي خاطره‌اي نداشته باشد، ولي اينجا مي‌خواهم از او بپرسم كه حميد جبلي چرا سال‌هاست كه بازي نمي‌كني و ما را از خودت محروم كرده‌اي؟ ما همه دوست داريم كه تو بازي كني. سينما و تئاتر ما به تو احتياج دارد و كمبودت حس مي‌شود. » رضا كيانيان در ادامه حرف‌هايش از حاضران خواست بايستند و بعد خطاب به جبلي گفت: «همه به احترام تو ايستاده‌اند و تو هم قول بده كه بار ديگر بازي كني». جبلي هم در ميان تشويق حاضران در پاسخ به اين خواسته رضا كيانيان، با صداي بلند گفت: چشم.
سيف‌الله صمديان نيز كه دوستي ديرينه‌اي با جبلي دارد از اينكه حميد جبلي هنوز ‌زاده نشده گفت: «ما فكر مي‌كنيم كه هر كسي را بهر كاري ساخته‌اند اما حميد جبلي چندين وجوه زيبا و مشخص دارد. اين امر به اين دليل است كه حميد جبلي هنوز متولد نشده است. او هر روز از نو ‌زاده مي‌شود زيرا مانند كودك همه‌چيز را تازه و بكر مي‌بيند.»
وقتي از حميد جبلي حرف بزنيم حتما دو نام ديگر هم به ياد مي‌‌آيند؛ اول ايرج طهماسب و سپس فاطمه معمتد آريا. اين سه نفر سابقه همكاري بسياري با هم دارند. در غياب ايرج طهماسب، حرف‌هاي معتمدآريا نشان از سال‌ها دوستي و همكاري واقعي اين جمع سه‌نفره داشت؛ «ما با هم قد كشيديم و سايز كفش‌هاي‌مان با هم بزرگ شد و همزمان ازدواج كرديم. با هم در تئاتر، تئاتر عروسكي و سينما بزرگ شديم. با هم آشپزي و خياطي ياد گرفتيم و با هم ياد گرفتيم كه چطور بچه را به مهدكودك ببريم. با هم ياد گرفتيم كه چگونه هندوانه را برش بزنيم كه زيباتر ديده شود و... هر كدام از ما در يك مسير جلو رفتيم كه پر از عشق بود.
 از حميد جبلي خواهش مي‌كنم كه بازي و مهرباني‌اش را با مردم و سينماي ايران شريك شود. » او با اشاره به صداقت و اخلاق‌گرايي جبلي كم‌كاري و گزين‌كاري او را نشان از همين خصلت او دانست. معتمدآريا سپس جبلي را خطاب قرار داد و گفت: «اگر ما هم قول بدهيم كه با صداي بلند با ديگران صحبت نكنيم، درباره ديگران بدگويي نكنيم و ديگران را دوست داشته باشيم، شما هم قول مي‌دهيد كه بار ديگر بازي كنيد؟»
در ادامه مراسم با حضور رضا كيانيان، سيف‌الله صمديان، مسعود زنده‌روح، ابراهيم حسيني، فاطمه معتمدآريا، خسرو احمدي، تورج اصلاني، امير عابدي و سيامك زمردي‌مطلق، مداليوم ويژه خانه تئاتر به حميد جبلي اهدا شد. اين مراسم جشن «شب عكاسان تئاتر» بود و جبلي پس از دريافت مداليوم گفت: «فكر نمي‌كردم روزي عكاسان تئاتر من را در جمع خودشان به عنوان عكاس قبول كنند. من در خانه سينما عضو هستم تا بيمه‌ام قطع نشود و علاوه بر آن تنها در دو انجمن عكاسان ايران و انجمن عكاسان خانه تئاتر عضو هستم. ا
ين يعني من خودم را عكاس مي‌دانم.» او از علت كم‌كاري‌اش نيز گفت: «معتمدآريا و طهماسب هم چند سالي كار نكردند و من هم بيست و چند سال كار نكردم كه دليل‌مان مشترك است و بعدها براي شما توضيح مي‌دهيم. من با هر كاري كه مي‌كنم، عكس و تصويري كه مي‌گيرم، زندگي مي‌كنم. اميدوارم از هم زندگي كردن را ياد بگيريم. زندگي خودش تمام مي‌شود پس ما عجله نكنيم. »
در بخش بعدي اين مراسم با حضور مسعود زنده‌روح، سيامك زمردي‌مطلق، امير عابدي، جمشيد بايرامي، تورج اصلاني و محمد فرنود از حسين مسلمي‌ناييني، حسين اسماعيلي، سيد ضياءالدين صفويان، كيارش مصيبي، طيبه نصراللهي، محبوبه فرج‌اللهي، عماد دولتي، مسعود ميرميري و صنم توكلي به عنوان عكاسان فعال انجمن عكاسان خانه تئاتر طي يك سال گذشته قدرداني شد. پخش تصاوير و صحبت‌هايي از آتيلا پسياني، سيامك زمردي‌مطلق، مهدي آشنا و ابراهيم حقيقي در خصوص شخصيت و فعاليت حميد جبلي نيز از ديگران بخش‌هاي نهمين جشن «شب عكاسان تئاتر» بود.

 

ثريا قاسمي
 بازيگر

به هر حال براي كسي كه سال‌ها فعاليت كرده و فعاليت كم اما درست و مناسبي در حوزه هنر داشته چند جمله گفتن بجا نيست و كفايت نمي‌كند. من در تجربه همكاري كه با ايشان داشتم، همكار شفيق و خوبي بودند و جز ياد خوب از ايشان چيزي در نظرم نيست. خلاقيت خاص خودشان را داشتند و صد البته آرامش و صبر بسيار بسيار زياد. شايد به همين دليل است كه ما سالي يك كار از ايشان مي‌بينيم. به اين دليل است كه حميد جبلي درباره كارهايش فكر مي‌كند. از ايشان جز همين ياد خوب چيزي همراه من نيست.


علي نصيريان
 بازيگر

من در فيلم «جاده‌هاي سرد» با آقاي جبلي همكاري داشتم و از تعهد كاري و خُلق ايشان خيلي لذت بردم. البته آن موقع خيلي جوان بودند اما واقعا اين همكاري برايم لذت‌بخش بود. مي‌دانم كه بسيار ذوق طنز دارد. خوش ذوق است و كارهاي خوبي در اين زمينه انجام داده و باز هم مي‌تواند انجام دهد.


فاطمه معتمدآريا
 بازيگر

حميد جبلي چيني نازك تنهايي دارد. مي‌دانم جبلي در تنهايي خود از جهان زيبا و پرمهرش پاسداري مي‌كند. اگر خود را اين همه سال از بازيگري كنار كشيده و تنها با ايرج طهماسب كار مي‌كند به اين دليل است كه در كنار آن گروه احساس امنيت مي‌كند زيرا در آنجا كسي با صداي بلند با ديگري صحبت نمي‌كند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون