• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3559 -
  • ۱۳۹۵ پنج شنبه ۳ تير

سرخط خبرها

معاون وزير علوم: واحدهاي بي‌مشتري آموزش عالي تعطيل مي‌شوند. مهر

موزه ملي با همكاري موزه ملي باستان‌شناسي اكويي‌‌لِيا، نمايشگاهي با عنوان «شير و گاو ايران باستان در اكويي‌‌لِيا» از ۴ تير تا ۹ مهر ماه در ايتاليا برپا مي‌كند.مهر

مديركل حفاظت و مديريت شكار وصيد سازمان حفاظت محيط زيست از پايان استفاده از جانوران وحشي در نمايش‌هاي سيرك خبر داد. ايسنا

قائم مقام وزير بهداشت، با انتقاد از تاخير يكساله پرداخت بدهي بيمه سلامت به مراكز درماني گفت: بيمه‌ها ۷۸ هزار و ۴۳۶ ميليارد ريال تنها از سال ۹۴ به مراكز درماني و بيمارستان‌ها بدهكارند. فارس

مديركل حمايت‌هاي اجتماعي كميته امداد از انتظار 75 هزار نو عروس تحت پوشش كميته امداد براي دريافت جهيزيه خبر داد. ايرنا


ايسنا|محمد هادي ايازي، معاون امور اجتماعي و مشاركت‌هاي مردمي وزير بهداشت از تصويب دستورالعملي جديد در ستاد آسيب‌هاي اجتماعي اين وزارتخانه درباره چگونگي برخورد و حمايت از مادران و نوزادان معتاد خبر داد و گفت: «مادران معتاد، مبتلا به ايدز و تن فروشان از جمله گروهي هستند كه هنگام مراجعه به بيمارستان و مطرح شدن مساله ترك آنها، با مشكل روبه‌رو هستيم. زماني كه فرزند آنها به دنيا مي‌آيد اگر پدر باشد، به وي تحويل داده مي‌شود و با اقداماتي كه سازمان بهزيستي انجام مي‌دهد، مشكلي پيش نمي‌آيد. اما اگر پدر خانواده‌اي وجود نداشته باشد، مشكلات حادتر مي‌شود و بايد فرزند را تحويل بهزيستي دهيم. بخشي از اين موضوع متوجه وزارت بهداشت است. ما بايد بتوانيم سم زدايي نوزادان، پوشش و حمايت سازمان بهزيستي از آنها و همچنين مادران آنها را به طور جدي دنبال كنيم. اگر قرار باشد به همين ترتيب تحويل مادران معتاد داده شوند، بي‌ترديد در آينده جزو بزهكاران جامعه مي‌شوند. در جلسه ستاد آسيب‌هاي اجتماعي وزارت بهداشت كه با محوريت نوزادان تازه متولدشده از مادران معتاد برگزار شد، گزارش دانشگاه‌هاي علوم پزشكي تهران، ايران و شهيد بهشتي درباره مسائل و مشكلات اين حوزه مطرح شد و دستور العملي درباره مادران و نوزادان معتاد تدوين و به دانشگاه‌هاي علوم پزشكي ابلاغ كرديم و قرار است بيمارستان‌ها با مراجع قضايي و سازمان بهزيستي در اين رابطه هماهنگي داشته باشند و نوزاد بعد از تولد به بهزيستي تحويل داده شود. مادران نيز به مراكز ترك اعتياد فرستاده مي‌شوند.


ايلنا | پس از آنكه شهردار شيراز اعلام كرد كه در تفاهمنامه‌اي با سازمان ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري ۲۸ خانه تاريخي اين شهر به شهرداري واگذار شده است، مصيب اميري، مديركل ميراث فرهنگي فارس، اين واگذاري‌ها را قانوني دانست و گفت: كاربري‌هايي همچون رستوران و زايرسرا براي اين خانه‌هاي تاريخي در نظر گرفته شده است. مديركل ميراث فرهنگي فارس درباره ۲۸ خانه تاريخي كه از سوي سازمان ميراث فرهنگي به شهرداري شيراز واگذار شده است، گفت: اين به معناي آن نيست كه پلاك را به شهرداري واگذار كنيم؛ بلكه براي بهره‌برداري واگذاري‌ها صورت گرفته است. شهرداري قرار است اين خانه‌ها را مرمت و بهره‌برداري كند و اگر اين مساله منع قانوني داشت ما نمي‌توانستيم اين خانه‌ها را واگذار كنيم. تمام اين خانه‌ها در بافت تاريخي شيراز هستند و ۱۱ پلاك از آنها نيز در فهرست آثار ملي قرار دارد كه براي همه آنها طرح توجيه اقتصادي نوشته شده است و شهرداري نيز به عنوان يك دستگاه عمومي كه منافع عموم رادر نظر مي‌گيرد؛ در اين بنا‌ها سرمايه‌گذاري مي‌كند. زايرسرا، رستوران سنتي، مركز علوم قرآني و كتابخانه، فروشگاه صنايع دستي و هتل سنتي كاربري‌هايي است كه براي اين خانه‌ها در نظر گرفته شده است و اين اتفاق باعث مي‌شود؛ مجاوران و ساكنان اين منطقه، بافت را ترك نكنند.


ايسنا | پروژه مطالعاتي «بررسي علل تخلفات اداري كاركنان شهرداري تهران از منظر هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري شهرداري پايتخت» در مركز مطالعات و برنامه‌ريزي شهر تهران مورد بررسي قرار گرفت. بابك نگاهداري، رييس مركز مطالعات در اين كميته تخصصي كه با حضور مديركل اداره هماهنگي و نظارت بر هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات اداري شهرداري تهران و معاون مطالعات و برنامه‌ريزي امور اجتماعي و فرهنگي مركز برگزار شده بود، ابراز اميدواري كرد: اتمام پروژه مطالعاتي مذكور مي‌تواند گامي در جهت كاهش تخلفات اداري در كشور باشد زيرا اين مطالعه مي‌تواند مورد استفاده تمامي سازمان‌ها و ارگان‌هاي كشور قرار گيرد.

نگاهداري همچنين از ارايه گزارش پروژه مطالعاتي «بررسي علل تخلفات اداري كاركنان شهرداري تهران» در كميته كاربست‌هاي پروژه‌هاي مطالعاتي شهرداري پايتخت خبر داد و گفت: با به كاربست رسيدن اين پروژه مطالعاتي تمامي شهرداري‌هاي كلانشهرهاي كشور مي‌توانند از آن در بررسي تخلفات اداري خود بهره‌مند شوند.

مديركل اداره هماهنگي و نظارت بر هيات‌هاي رسيدگي به تخلفات شهرداري تهران اين پروژه مطالعاتي را چراغ راهي براي آينده دانست و تصريح كرد: مطالعه مذكور شروع خوبي براي شفافيت و سالم‌سازي در شهرداري تهران است و مي‌تواند مورد بهره‌برداري تمامي شهرداري‌هاي كشور قرار گيرد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون