• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3569 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۱۹ تير

عراق، گرفتار حمله تروريستي و عزل‌هاي سياسي

«ابتدا حملات خمپاره‌اي و سپس سه حمله انتحاري به مرقد محمد بن الامام هادي (ع) در شهر «بلد» در استان «صلاح‌الدين» عراق.» بر اساس گزارش‌هاي رسيده تروريست‌ها در مرحله بعد به محض اينكه به درب بيروني مرقد شريف رسيدند به سوي زوار تيراندازي كردند.
در پي تيراندازي و انفجار انتحاري حداقل 40 غيرنظامي شهيد و 45 نفر ديگر زخمي شدند. تروريست‌ها قصد داشتند مرقد مطهر را تخريب كنند كه موفق به انجام آن نشدند. «عماد الزهيري» فرمانده عمليات سامراء نيز اعلام كرد كه نيروهاي امنيتي پيش از اينكه دو انتحاري داعش بتوانند وارد مرقد مطهر شوند آنان را از پاي درآوردند. پس از آنكه دومينوي فعاليت‌هاي داعش در عراق به مكان‌هاي مقدس رسيده است، مقتدي صدر رهبر جريان صدر عراق به «سرايا السلام» (نيروهاي تحت امرش) دستور داد براي دفاع از مرقد سيد محمد(ع) فرزند امام هادي (ع) فوري عازم استان صلاح‌الدين شوند.
در بيانيه مقتدا صدر آمده است: پس از آنكه برخي بيگانگان (لعنهم‌الله) مرتكب يك جنايت تروريستي ديگر عليه مقدسات ما در شهر بلد شدند و مرقد سيدمحمد (ع) را هدف قرار دادند و با توجه به اينكه اوضاع امنيتي بدتر از قبل شده، بر سرايا السلام است كه به اين مكان مقدس برود و با هماهنگي با نيروهاي امنيتي به دفاع از آن بپردازد.
هدف اول سراياالسلام حمايت از مقدسات و جان ملت بي‌گناه و مظلوم عراق است. عراق از هفته گذشته روزهاي ناآرامي را طي مي‌كند. روزهايي كه سحرگاه خونين منطقه كراده بغداد اوج آن بود. بر اساس آخرين آمار قريب به 300 شهروند غيرنظامي در عمليات تروريستي داعش در منطقه الكراده جان خود را از دست دادند. حيدرالعبادي كه در چندماه اخير با مشكلات عديده سياسي و امنيتي براي اداره عراق روبه‌رو شده است، در تازه‌ترين اقدام براي مهار اعتراض‌ها و انتقادها، «عبدالامير الشمري» فرمانده عمليات بغداد و مسوولان امنيتي و اطلاعاتي اين شهر را بركنار كرد. در پي انفجار الكراده «محمد الغبان» وزير كشور عراق نيز استعفاي خود را تقديم نخست وزير كرده بود كه العبادي با آن موافقت كرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون