• ۱۴۰۳ يکشنبه ۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3594 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۱۸ مرداد

رييس‌فراكسيون «اميد» :

از كانديداي اصلاح‌طلبان حمايت مي‌كنيم

 

«فراكسيون اميد در انتخابات رياست‌جمهوري 96 از كانديداي اصلاح‌طلبان حمايت خواهد كرد.» اين را محمدرضا عارف، رييس فراكسيون اميد گفته تا پاياني باشد بر فضاسازي‌هاي رسانه‌اي اين روزهاي اصولگرايان. شايعه عبور اصلاح‌طلبان از روحاني در انتخابات سال آينده را رسانه‌هاي اصولگرا دامن زدند و به دنبال آن هم هر از چندگاه چهره‌هايي از سيدحسن خميني گرفته تا محمدرضا عارف را به عنوان كانديداهاي اصلاح‌طلبان در انتخابات 96 مطرح مي‌كردند. در اين ميان اما عارف بيش از همه مطرح مي‌شد. خبرسازي‌هاي اين رسانه‌ها تا آنجا پيش رفته بود كه نه‌تنها از كانديداتوري عارف سخن مي‌گفتند بلكه خبر از تشكيل و آغاز فعاليت ستادهاي انتخاباتي او داده بودند. به دنبال اين خبرسازي‌ها بود كه چهره‌هاي سياسي اصلاح‌طلب در اظهارنظرهاي خود از حمايت قاطع اصلاح‌طلبان از روحاني در انتخابات رياست‌جمهوري96 خبر دادند. حتي مجمع روحانيون مبارز دراين مورد بيانيه‌اي صادر كرد و با اعلام اينكه تاكنون مطلقا در رابطه با انتخابات رياست‌جمهوري آينده جلسه و گفت‌وگويي نداشته است، تاكيد كرد كه موضع مجمع حمايت قاطع از دولت و خصوصا شخص روحاني است. اين موضعي بود كه در اظهارنظرهاي ديگر چهره‌‌هاي سياسي اصلاح‌طلب همچون محمدرضا خاتمي، منتجب‌نيا، ابطحي، عطريانفر، رسولي و... هم وجود داشت. حالا روز گذشته عارف تاكيد كرد كه فراكسيون اميد در انتخابات رياست‌جمهوري سال 96 از كانديداي اصلاح‌طلبان حمايت خواهد كرد. عارف در اين باره به ايسنا گفت: اصلاح‌طلبان هنوز ورودي به مصاديق انتخابات رياست‌جمهوري نداشتند. اما آنچه براي ما اهميت دارد روندي است كه از سال 92 شروع شده و معتقديم كه اين روند معقول و منطقي بايد همچنان ادامه يابد. رييس فراكسيون اميد با بيان اينكه اعضاي فراكسيون اميد مجلس در انتخابات شوراها و رياست‌جمهوري سال آينده حضور جدي خواهند داشت، گفت: ‌اعضاي فراكسيون اميد به عنوان نماينده مجلس در جريان انتخابات رياست‌جمهوري وظيفه ملي خود را در جهت تشويق مردم به مشاركت در انتخابات انجام خواهند داد و بعد تاكيد كرد كه چون عضو اين فراكسيون هستند علي‌الاصول از كانديداي اصلاح‌طلبان در اين انتخابات حمايت مي‌كنند. آن‌طور كه عارف بيان كرده است شوراي عالي سياستگذاري اصلاح‌طلبان در حال بازنگري تشكيلات خود است و طي هفته‌هاي آينده تركيب و ساختار جديد شوراي عالي مشخص خواهد شد. او اين را هم گفت كه بعد از آنكه اين شورا در مورد انتخابات تصميم‌گيري كرد، فراكسيون اميد هم مواضع خود را در اين زمينه اعلام مي‌كند. عارف درباره برخي انتقادات به فراكسيون اميد گفت: ما از انتقاد استقبال مي‌كنيم و حتي پرخاش جوانان براي ما ارزشمند است. همين طرح انتقادات از فراكسيون اميد نشان مي‌دهد كه اين فراكسيون را قبول دارند. ما معتقديم انتقادات مطروحه به همراه پيشنهاداتي كه مطرح مي‌شود مي‌تواند به روند كار كميسيون كمك كند.
رييس فراكسيون اميد مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: با توجه به عملكرد فراكسيون اميد در طول بيش از دو ماه گذشته، به نظر مي‌رسد روند كلي حركت فراكسيون روند خوبي بوده و انسجام‌بخشي خوبي نيز داشته است. در يك دوره‌اي اعضا بايد يكديگر را مي‌شناختند كه اين دوره به خوبي سپري شد و حالا اميدوارم با حضور جدي‌تر فراكسيون در ارتباط با طرح‌ها و لوايح، انسجام و نشاط بيشتري در اين زمينه ايجاد شود.
وي درباره عملكرد فراكسيون اميد در انتخابات هيات رييسه كميسيون‌هاي تخصصي مجلس نيز گفت: از 78 عضو هيات رييسه كميسيون‌ها، 33 نفر از ليست اميد، 35 نفر از ليست ولايت و 10 نفر مستقل بودند لذا عملكرد فراكسيون در مجموع خوب بوده و البته در انتخاب ناظرين مجلس اين فراكسيون عملكرد بهتري داشته است.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون