• ۱۴۰۳ شنبه ۱۵ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3611 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ شهريور

تمام شد؛ رامين رضاييان به پرسپوليس بازگشت

پايان نمايش...

گروه ورزش| روز جمعه عذرخواهي رسمي و اظهار ندامت رامين رضاييان از اتفاقات اخير در سايت باشگاه پرسپوليس منتشر شد. ديروز هم برانكو ايوانكوويچ رسما اعلام كرد، رضاييان بازيكن پرسپوليس است و در نهايت باشگاه درباره او تصميم نهايي را خواهد گرفت. اين اتفاقات درست همان سناريويي است كه براي توجيه بازگشت رضاييان به باشگاه نوشته شده است. به همين ترتيب از همان روز جمعه كه عذرخواهي‌اش در خروجي سايت باشگاه قرار گرفت، به همه ثابت شد كه او دوباره بازيكن پرسپوليس خواهد بود. چراغ سبز سرمربي كروات تيم هم به حرف و حديث‌ها پايان داد تا پرونده پرسروصداي پرسپوليس و رامين رضاييان براي هميشه با بازگشت اين بازيكن بسته شود.
         
از همان روزي كه رضاييان اعلام كرد به همكاري‌اش با باشگاه ريزه‌اسپور پايان خواهد داد، بسياري از اهالي فوتبال معتقد بودند كه زمينه‌سازي براي بازگشت او به پرسپوليس مثل مهدي طارمي بالاخره انجام خواهد شد. اما اين وسط پاي اعتبار و جايگاه برانكو ايوانكوويچ در ميان بود. در جريان بازگشت طارمي بسياري از كارشناسان مديريت مرد كروات را به خاطر كوتاه آمدن در مقابل حرف‌هاي ابتدايي‌اش كه تاكيد كرده بود مهاجم فصل گذشته را نمي‌خواهد سرزنش كردند. در نهايت اما با توجه به اينكه طارمي عذرخواهي كرد و براي او جانشين مناسبي هم پيدا نشده بود، در يك چشم برهم‌زدن مهدي طارمي دوباره به بازيكن شماره نه پرسپوليسي تبديل شد. هواداران هم اين بازيكن را بخشيدند و همه‌چيز ختم به خير شد.
چند روز بعد اما اين‌بار نوبت به رامين رضاييان رسيد كه صحبت از بازگشت او به پرسپوليس به ميان بيايد. همه منتظر واكنش برانكو ايوانكوويچ به اين اتفاق بودند. نكته قابل‌تامل اينجا بود كه اين مربي با قاطعيت براي رامين شاگرد فصل گذشته‌اش آرزوي موفقيت و تاكيد كرد كه در پرسپوليس جايي براي او وجود ندارد. وقتي رامين به ايران آمد و مسوولان براي تصميم‌گيري نهايي برانكو را به باشگاه دعوت كردند، بعد از پايان نشست مرد كروات باز هم حرف‌هاي گذشته خود را تكرار كرد. بلافاصله بعد از اين اتفاق مديران باشگاه هم مصاحبه‌هايي عليه رامين رضاييان انجام دادند. بازيكن پرسروصداي فوتبال ايران هم در پست‌هاي اينستاگرامي تاكيد كرد كه قبول دارد اشتباه كرده و براي بازگشت شروط باشگاه را هم قبول كرده است. اما مسوولان هم بايد با برخي شروط ديگر او را به خاطر اشتباهي كه كرده، بكشند!
بلافاصله بعد از اين حرف و حديث‌ها بود كه خبر رسيد در جريان يك جلسه طاهري و رضاييان مشاوره لفظي با هم پيدا كرده‌اند و سرپرست باشگاه قرارداد او را پاره كرده است. به همين دليل بود كه خبرهاي مختلفي درباره احتمال حضور رامين رضاييان در تراكتورسازي، سپاهان، سايپا و ذوب‌آهن در رسانه‌هاي ورزشي كه همگي از رقباي پرسپوليس در ليگ برتر بودند، منتشر شد. با وجود اينكه رضاييان رفتار درستي با هواداران و باشگاه پرسپوليس در نحوه جدايي‌اش از تيم نداشت، اما بعد از سلسله اتفاقاتي كه منجر به بازگشت او به ايران شد، بسياري از هواداران پرسپوليس او را هم بخشيدند. چرا كه معتقد هستند اگر قرار است رامين در ايران فوتبال بازي كند بايد در پرسپوليس فوتبالش را ادامه بدهد. آنها بر اين باور بودند كه پيوستن رضاييان به تيم‌هاي رقيب باعث تقويت آنها مي‌شود و كار پرسپوليس را سخت‌تر مي‌كند. به همين ترتيب رامين با تيم ملي به ايتاليا رفت و در پشت پرده اقدامات رسمي براي بازگشت او به پرسپوليس با وساطت علي كريمي، ‌مسوولان باشگاه و قول رسمي پدرش فراهم شد.
         
رضاييان براي بازگشت ابتدا بايد عذرخواهي مي‌كرد. پس خيلي زود در سايت باشگاه اين نقل‌‌قول‌ها از او منتشر شد: «كار من با باشگاه پرسپوليس نبايد به كميته انضباطي مي‌كشيد. اين اتفاق به خاطر اشتباه من بود و بابت آن عذرخواهي مي‌كنم. من در حالي بعضي اقدامات را انجام دادم كه از سال گذشته قراردادم دوساله بود و يك سال ديگر از آن باقي مانده بود كه متاسفانه اشتباه كردم و اكنون نيز خودم را نه تنها متعهد به اجراي باقيمانده قرارداد مي‌دانم بلكه حاضرم قراردادي بي‌قيد و شرط با صلاحديد و اختيار كامل آقاي طاهري كه تا به امروز پدرانه با من رفتار كردند، امضا كنم.» رامين رضاييان رسما از برانكو و طاهري درخواست كرد با پذيرش عذرخواهي، به او شانس بازگشت و بازي براي تيم مورد علاقه‌اش را بدهند: «با توجه به مجموع اتفاقاتي كه روي داد، مي‌دانم آنچه به دنبالش هستم چقدر براي آقايان طاهري و برانكو سخت است اما اميدوارم شانس جبران اين مساله براي آنها، پرسپوليس و هواداران را پيدا كنم. به همين دليل به آقاي طاهري اعلام كردم در صورت موافقت‌شان قرارداد جديدي با پرسپوليس به اختيار تام ايشان ببندم.»
انتشار اين مصاحبه، نخستين قدم رسمي باشگاه پرسپوليس بعد از اجرايي شدن برنامه‌هاي پشت ‌پرده براي بازگرداندن رضاييان بود. در قدم بعدي برانكو بايد حرف آخر را به عنوان مسوول فني تيم مي‌زد كه او هم در مصاحبه روز گذشته به اين موضوع چراغ‌سبز نشان داد. البته قبل از آن هم باشگاه پرسپوليس به واسطه قراردادي كه با رضاييان بسته بود، شكايت خود را از كميته انضباطي پس گرفته بود.
         
سرمربي تيم فوتبال پرسپوليس راجع به اينكه گفته مي‌شود رامين رضاييان به اين تيم برگشته است، تاكيد كرد: «باشگاه پيگير شكايت از رامين رضاييان بود و گويا باشگاه توانسته است از كميته انضباطي حكم بگيرد كه رضاييان قرارداد دارد و بازيكن باشگاه است. به اين خاطر در مورد آينده رضاييان باشگاه پرسپوليس تصميم‌گيرنده است.» برانكو درباره اينكه آيا اين بازيكن جايي در پرسپوليس خواهد داشت يا نه، گفت: «در اين مورد از من سوال نكنيد. بهتر است از باشگاه سوال بپرسيد.» برانكو راجع به اينكه گفته مي‌شود رضاييان قرار است جانشين ساسان انصاري شود، خاطرنشان كرد: انصاري از باشگاه فولاد به پرسپوليس انتقال پيدا كرده و بازيكن تيم ما به‌حساب مي‌آيد. من فكر كنم مترجم در ترجمه حرف‌هاي من همه‌چيز را واضح و روشن بيان كرد، ما 25 بازيكن داريم و اين نفرات براي حضور در تركيب تيم رقابت مي‌كنند. رضاييان هم بازيكن باشگاه است و شامل اين نفرات مي‌شود.»
         
صحبت‌هاي برانكو به‌خوبي پرونده اين نمايش بزرگ در فوتبال ايران را مي‌بندد. «رضاييان هم بازيكن باشگاه پرسپوليس است.» حالا بايد ديد براي بازگشت رضاييان چه نام چه بازيكني از فهرست پرسپوليس خارج خواهد شد.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون