• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۱۳ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3619 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ شهريور

امروز سالگرد تولد هوشنگ مرادي‌كرماني است

هميشه خوب بمان

داريوش مهرجويي

هوشنگ مرادي كرماني نويسنده‌اي قهار است. نويسنده‌اي كاربلد كه صنعت داستان‌نويسي را به خوبي مي‌داند و داستان‌هايش روان و ساده، زندگي را تصوير مي‌كنند. داستان‌هاي ساده‌اي كه تصويري از زندگي هستند و با آگاهي مرادي كرماني به داستان‌نويسي و تجربه‌هايي كه در زندگي داشته خلق شده‌اند. كودكان، آثار مرادي كرماني را دوست دارند و بزرگسالان هم اگر خاطره‌اي از آثارش در كودكي نداشته باشند، در بزرگسالي با خواندن داستان‌هايش، تصوير زنده‌اي دريافت مي‌كنند. اين نويسنده به خوبي توانسته از تجربه زندگي در كرمان و تهران، اندوخته‌اي از داستان را به دست بياورد و اين داستان‌ها را به خوبي روايت كند. براي همين است كه در سينماي ايران نويسنده‌اي است محبوب كه داستان‌هايش به تصوير درآمده و مخاطب هم در هر سن و سالي، چه سريال‌ و فيلم‌هاي كودكان و چه فيلم بزرگسالان، با او ارتباط برقرار كند.
در روز تولد هوشنگ مرادي كرماني به او مي‌گويم كه تولدش مبارك. برايش آرزو مي‌كنم كه سال خوبي داشته باشد. همچنان سال‌هاي سال بتازاند و داستان‌هاي قشنگ و دوست‌داشتني بنويسد. و يك آرزوي مهم‌تر هم براي او دارم؛ آرزو مي‌كنم كه گرفتار اين روزگار نشود و مانند سايرين دچار بيماري كينه‌توزي و بيماري‌هاي ناخوشايند اخلاقي كه اين‌روزها به آن دچار مي‌شوند، نشود و هميشه خوب و دوست‌داشتني باقي بماند.
پي‌نوشت: در آستانه تولد هوشنگ مرادي كرماني با كارگرداني تماس گرفتيم كه يكي از دوست‌داشتني‌ترين فيلم‌هاي سال‌هاي اخيرش، «مهمان مامان» را براساس داستاني از اين نويسنده حوزه كودك و نوجوان ساخته. داريوش مهرجويي درباره مرادي كرماني صحبت كرد و البته به اين سوال جواب داد: «چه ويژگي در آثار مرادي كرماني است كه سينماي ايران در اين سال‌ها بسيار از اين داستان‌ها استفاده كرده و آثار به يادماني هم خلق شده.»

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون