• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3627 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

صادرات نفت ايران به بالاترين سطح در 5 سال گذشته رسيد

ميزان صادرات نفت ايران در ماه آگوست نسبت به جولاي با افزايش 15 درصدي، به بيش از 2 ميليون بشكه در روز رسيد و به ميزان صادرات نفتي كشور در پنج سال پيش نزديك شد. به گزارش خبرگزاري رويترز، ايران سومين توليد‌كننده سازمان كشورهاي صادر‌كننده نفت (اوپك) كه پس از لغو تحريم‌ها براي به دست آوردن دوباره سهم خود از توليد‌كنندگان نفت در خاورميانه در تلاش است، از ماه سپتامبر ميزان صادرات نفت خود را بيش از دو برابر كرده است. تقاضا براي نفت خام ايران در آسيا و اروپا باعث شد تهران توليد خود را در ماه جاري به 8/3 ميليون بشكه در روز افزايش دهد. «ويكتور شام» تحليلگر نفتي با اشاره به نشست 26 تا 28 سپتامبر اوپك در الجزاير براي گفت‌وگو درباره فريز توليد براي تثبيت قيمت نفت گفت: تنها راه پيش روي توليد‌كنندگان براي به حداكثر رساندن درآمدشان با وجود قيمت پايين نفت و تامين نيازهاي بودجه‌اي شان، افزايش توليد است. از اين رو، بعيد است در نشست سپتامبر توافقي حاصل شود.
وي خاطرنشان كرد: انتظار داريم ايران به افزايش توليد ادامه دهد. طبق آمارهاي بارگيري نفتكش‌ها در ماه آگوست، صادرات نفت خام ايران، به استثناي ميعانات، در آگوست امسال در مقايسه با سال گذشته، با افزايش دو برابري، به 11/2 ميليون بشكه در روز رسيد. صادرات نفت خام ايران در ماه ژوئن به 9/1 ميليون بشكه در روز و در ماه جولاي به 83/1 ميليون بشكه در روز افزايش يافت.
افزايش صادرات نفت ايران در ماه آگوست كه در بالاترين سطح از ژانويه 2012 قرار دارد، حاصل افزايش خريد هند و افزايش 48 درصدي يا خريد 630 هزار بشكه در روز اروپايي‌ها از ايران است. صادرات نفت خام ايران، به استثناي ميعانات، به آسيا در ماه آگوست، 48/1 ميليون بشكه در روز و اين رقم در ماه جولاي 40/1 ميليون بشكه در روز بود. صادرات نفت ايران به هند در ماه آگوست حدود 600 هزار بشكه در روز بود و اين رقم در ماه جولاي 150 هزار بشكه بود. صادرات نفت به چين روزانه 564 هزار بشكه در روز بود. ژاپن و كره جنوبي نيز در ماه آگوست به ترتيب روزانه 230 هزار و 92 هزار بشكه از ايران نفت خريداري كردند.
نفت ايران همچنين براي تركيه، آلمان، اسپانيا و ايتاليا بارگيري شد. صادرات نفت ايران به ايتاليا نسبت به ماه گذشته، دو برابر شد و به 87 هزار بشكه در روز رسيد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون