• ۱۴۰۳ چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3627 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

چراغ كم‌فروغ طلا و سكه در يك هفته

گروه اقتصادي| در يك هفته گذشته بازار طلا و سكه بازاري كم‌فروغ بود به گونه‌اي كه حتي اعياد قربان و غدير هم نتوانست اين بازار را به حركت وادار كند. به نظر مي‌رسد بازه زماني عيد تا عيد نيز موجب بالا رفتن ميزان تقاضاي خريد سكه نشد و همچنان گراني قيمت طلا و سكه عاملي براي عدم تمايل مردم براي خريد آن است. موضوعي كه محمد كشتي‌آراي، رييس اتحاديه فروشندگان طلا و جواهر هم به آن اشاره مي‌كند و نوسان قيمت جهاني طلا طي هفته گذشته را مورد تاكيد قرار مي‌دهد و مي‌گويد: «به طور كل طي هفته گذشته نوسان قيمت جهاني طلا حدود چهار دلار بود و در مجموع با روند نزولي مواجه بوديم هرچند اين روند شيب زيادي نداشت.»
در ابتداي هفته گذشته قيمت هر اونس طلاي جهاني ۱۳۲۵ دلار بود، در پايان هفته قيمت هر اونس طلاي جهاني به ۱۳۲۱ دلار كاهش يافت. قيمت سكه نيز در هفته گذشته نوسان ۱۰۰۰ توماني داشت و در مجموع بين مبلغ يك ميليون و ۱۱۴ هزار تومان و يك ميليون و ۱۱۵ هزار تومان به فروش رسيد.
بررسي يك هفته‌اي اين بازار نشان مي‌دهد كه قيمت طلا و سكه طي هفته گذشته از بيشترين ميزان ثبات طي يك‌ماه اخير برخوردار بود، با توجه به اينكه تقاضاي چنداني در بازار وجود نداشت، ثبات در اين بخش قابل پيش‌بيني بود. علاوه بر اين به نظر مي‌رسد با توجه به گران بودن قيمت سكه، مردم ترجيح مي‌دهند كالاهاي ديگري را جايگزين كنند. در همين حال پيش‌بيني مي‌شد ميزان تقاضاي خريد سكه از عيد سعيد قربان تا عيد غديرخم افزايش يابد، كه با توجه به بالا بودن قيمت سكه، ميزان تقاضا در بازار كم بود و مردم ترجيح مي‌دهند هداياي ديگري را تهيه و جايگزين خريد سكه كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون