• ۱۴۰۳ پنج شنبه ۲۷ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3627 -
  • ۱۳۹۵ شنبه ۲۷ شهريور

عدد نوشت

پرداخت تسهيلات به صنايع

براساس تصميم دولت قرار شد ۱۶هزار ميليارد تومان تسهيلات بانكي به صنايع كوچك و متوسط پرداخت شود كه براساس آخرين آمار دريافتي تاكنون ۳۰۵۱ واحد توليدي مبلغ ۲۳۸۰ ميليارد تومان دريافت كردند. دولت يازدهم اقتصاد كشور را در حالي از دولت پيشين تحويل گرفت كه مدعي شد ركود عميقي در بخش اقتصادي و به ويژه صنعتي كشور حكمفرماست كه تاكنون اقداماتي براي خروج بخش صنعت از ركود نيز انجام داده است. دولت روحاني در آخرين تصميم خود براي حل بحران ركود حاكم بر صنعت و وضعيت اقتصادي كشور پرداخت تسهيلات بانكي به مبلغ ۱۶ هزار ميليارد تومان به صنايع كوچك و متوسط را در دستور كار قرار داد كه گفته مي‌شد اين مبلغ قرار است براي احياي برخي واحدهاي نيمه تعطيل و راه‌اندازي واحدها و طرح‌هاي جديد مورد استفاده قرار گيرد.


واردات ماشين آلات آلماني

ايران در سال ۲۰۱۵ با بيش از ۲۸۰ ميليون يورو واردات ماشين‌آلات، رتبه سوم در خاورميانه را داشت كه اين نشان‌دهنده بزرگي بازار ايران در منطقه است و آلمان از اين مقدار ۴۰ درصد را برعهده دارد و انجمن VDMA در راستاي همكاري بيش از پيش توليدكنندگان با شركت‌هاي ديگر آلماني زمينه‌سازي خواهد كرد. بئتريكس فريز، نماينده انجمن VDMA با بيان اينكه آلمان در گذشته به عنوان يكي از بزرگ‌ترين كشورهاي صنعتي جهان و بزرگ‌ترين صادركننده ماشين‌آلات و تجهيزات از مهم‌ترين شركاي تجاري و صنعتي ايران بوده گفت: اميدواريم با شناخت نيازها و فرصت‌هاي صنعت شيريني و شكلات ايران و درك متقابل از پيش‌نيازهاي توسعه همكاري نظير خطوط اعتباري مورد نياز به زودي شاهد تحول بيش از پيش اين صنعت در ايران باشيم. وي افزود: در اين راستا، انجمن ماشين‌سازان آلمان (VDMA) در صنعت شيريني و شكلات، روزهاي ششم و هفتم مهرماه سال جاري در قالب هياتي بلندپايه شامل ۱۶ شركت از بزرگ‌ترين ماشين‌سازان اين صنعت در جهان، براي برگزاري نشستي همراه با جلسات مذاكره رو در رو و همچنين كارگاه‌هايي فني در تهران حضور مي‌يابند. وي اظهار كرد: تامين ماشين‌آلات و تجهيزات، همكاري‌هاي فني و تكنولوژيكي و تاسيس نمايندگي شركت‌هاي آلماني در ايران از اهداف مهم برگزاري اين رويداد است.

 

رشد كشت دانه‌هاي روغني

در حالي كه فصل زراعي پيش رو تا يكي، دو هفته آينده آغاز مي‌شود مديركل دانه‌هاي روغني وزارت كشاورزي از افزايش چهار برابري كشت دانه‌هاي روغني خبر داد و گفت: وزارت جهاد كشاورزي از آنجاكه نمي‌خواهد كشاورز را به كارخانه‌ها و واردكنندگان روغن نباتي بسپارد خود محصول آنها را خريداري خواهد كرد. عليرضا مهاجر، اظهار كرد: سال گذشته حدود ۵۰ هزار هكتار كلزا در كشور كشت شد كه امسال تا چهار برابر يعني ۲۰۰ هزار هكتار سطح زير كشت اين محصول افزايش پيدا خواهد كرد و با توليد ۳۳۰ هزار تني كلزا ضريب وابستگي در توليد روغن نباتي از ۹۶ درصد به كمتر از ۹۰ درصد كاهش پيدا خواهد كرد.

 

ذخيره آب تجديدپذير

علي اكبري، عضو كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي با اشاره به پيش‌بيني راهكارهايي براي افزايش بهره‌وري آب در برنامه ششم توسعه گفت: در برنامه ششم بايد 11 ميليارد مترمكعب آب تجديدپذير ذخيره شود. خوشبختانه در احكام برنامه راهكارهايي پيش‌بيني كرده‌ايم كه دولت را در زمينه افزايش بهره‌وري تقويت كند. ما پيش‌بيني كرده‌ايم كه در طول برنامه بايد 11 ميليارد مترمكعب آب تجديدپذير ذخيره‌سازي شود. براي چگونگي اين ذخيره‌سازي هم روش‌هايي وجود دارد كه ما در احكام برنامه پيش‌بيني كرده‌ايم. وي ادامه داد: بر اين اساس دو و نيم ميليون هكتار از اراضي بايد تحت آبياري تحت فشار قرار گيرد. براي هزينه‌هاي آن هم پيش‌بيني شده كه 85 درصد هزينه‌ها را دولت پرداخت كند تا ايجاد انگيزه شود.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون