• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3655 -
  • ۱۳۹۵ دوشنبه ۳ آبان

محمدعلي نجفي در گفت‌وگو با «اعتماد»:

مجلس حتما دانش آشتياني را تاييد مي‌كند

در مورد علت معرفي نشدن او به عنوان وزير پيشنهادي آموزش و پرورش به مجلس اما تحليل‌هاي مختلفي مطرح شد. بهترين تحليل را خود محمد علي نجفي در گفت‌وگوي كوتاهي كه با «اعتماد» داشت بيان كرد. او تاكيد كرد كه به علت آنكه دانش آشتياني راضي به پذيرش وزارت شده است كنار رفته است. متن گفت‌وگوي «اعتماد» با او را در ادامه بخوانيد:
‌ آقاي دكتر معرفي شما به عنوان وزير آموزش و پرورش آنگونه كه دكتر نوبخت در جلسه صبح ديروز فراكسيون اميد مطرح كرد قطعي شده بود. اما همه‌چيز از ساعت 7 صبح يكباره تغيير كرد. چه اتفاقي افتاد؟
من از ابتدا آقاى دانش را ترجيح مي‌دادم. ايشان ديشب (شنبه) قانع شد و من هم قول دادم كمك‌شان كنم، ديشب و امروز هم براى تنظيم برنامه همفكرى كرديم. اما آقاى نوبخت درجريان تصميم ديشب (شنبه) نبود.
ما شنيديم كه شما انصراف داده‌ايد...
نه انصرافى در كار بود و نه عقب‌نشينى. از ابتدا گفتم تلاش مي‌كنيم آقاى دانش را راضى كنيم و اگر نشد من سنگر را خالى نمي‌گذارم، خوشبختانه ايشان را قانع كرديم.
‌ فكر نمي‌كنيد آقاي دانش كار سختي براي راي آوردن داشته باشد؟ به هر حال بدنه فرهنگيان و همينطور مجلس هم به حضور شما راضي‌تر بود و طبيعتا راي آقاي روحاني هم از اين جهت بيشتر بود، اينطور فكر نمي‌كنيد؟
گفته بودم قرار است يكى از ما دو نفر معرفى شوند. آقاى دانش آشتياني فردى كاردان و صاحبنظر است و با آشنايى بيشتر نمايندگان محترم با وى حتما ايشان را تاييد خواهند كرد.
‌ آقاي دكتر اين تحليل هم شنيده مي‌شود كه شما به خاطر مسووليت در ستاد انتخابات آقاي روحاني پيشنهاد وزارت را قبول نكرديد. اين تحليل چقدر درست است؟
هنوز تصميمى براى ستاد ايشان گرفته نشده و براى اين امرخيلى زود است. بنابراين تحليل مورد اشاره نادرست و ذهنى است. در نقطه مقابل عده‌اى هم مي‌گفتند انتخاب من براى وزارت حركت سياسى براى انتخابات است كه آن هم غلط بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون