• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3666 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

انتخابات در ايران وابسته به شرايط داخلي است

علي صوفي فعال سياسي اصلاح‌طلب

 

 

1- امريكا به ناحق در امور كشورهاي ديگر دخالت مي‌كند و خود را به عنوان رهبر صلح در دنيا تلقي و جنگ‌افروزي مي‌كند و به ويژه در خاورميانه دخالت دارد. به همين دليل انتخابات امريكا اهميت بيشتري پيدا مي‌كند. اينكه حزبي كه روي كار مي‌آيد از دسته خشونت‌طلبان هستند يا خير اهميت دارد. اگرچه هر دو حزب امريكا سياست‌هاي كلي يكساني در اين مورد دارند اما تاكتيك‌هاي متفاوتي را اتخاذ مي‌كنند.
2- خانم كلينتون افتخار مي‌كند كه تحريم‌هايي عليه ايران تدارك ديده و آقاي ترامپ هم آنها را متهم مي‌كند كه در مذاكرات هسته‌اي به ايران باج داده‌ايد. هر دو به نوعي درباره ايران قايل به اعمال فشار هستند و از اين نظر تفاوتي ندارند. مگر اينكه بگوييم دموكرات‌ها چون معتقد به برجام هستند، مي‌شود در اين قالب با آنها همكاري داشت. ترامپ عنصر نامتعادلي است و اين مساله ممكن است بحران‌هايي را ايجاد كند. به نظر مي‌آيد پيروزي خانم كلينتون بهتر باشد.
3- در انتخابات ايران آقاي روحاني شانس بيشتري براي پيروزي دارد و انتخابات از حساسيت آنچناني برخوردار نيست كه مولفه‌اي مثل انتخابات امريكا بر آن اثرگذار باشد. انتخابات در ايران بيشتر وابسته به شرايط داخلي كشور است.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
كلينتون يا ترامپ، كدام يك براي ايران بهتر است؟ ترامپ ناشناخته است ترامپ يا كلينتون، فرقي براي ما ندارند انتخابات امريكا اثري بر انتخابات ايران ندارد ترامپ يا كلينتون‌، چندان تفاوتي براي كشور ما ندارند انتخابات امريكا نه كاملا اثرگذار است و نه بي‌تاثير تيغ در كف زنگي مست ترامپ پر از دردسر است انتخابات در ايران وابسته به شرايط داخلي است سابقه كلينتون مثبت نيست اصولگرايان با ترامپ راحت‌تر كنار مي‌آيند اميدواريم كسي روي كار بيايد كه به برجام متعهد باشد انتخابات ايران و امريكا اثري بر يكديگر ندارد انتخابات امريكا تاثير چنداني در كشور ما ندارد پيروزي دموكرات‌ها بهتر است كلينتون با اوباما فرق‌هاي اساسي دارد سياست‌هاي كلان امريكا نسبت به ايران يكسان است كلينتون يا ترامپ، انتخاب بد و بدتر است كلينتون مناسب‌تر است انتخابات امريكا بر سرنوشت دنيا اثر دارد رياست‌جمهوري كلينتون بهتر است پرسش‌هاي «اعتماد» از فعالان سياسي اصلاح‌طلب
کارتون
کارتون