• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3666 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

سابقه كلينتون مثبت نيست

الياس حضرتي نماينده مجلس دهم

 


انتخابات امريكا فقط براي مردم ايران پر اهميت نيست بلكه با توجه به اثر سياست‌هاي امريكا بر كشورهاي ديگر، اقتصاد جهان و منطقه ما طبيعي است كه دنيا اين تحول را با دقت تحت نظر دارد. مردم ايران هم چون از 28 مرداد به اين طرف با سياست‌هاي خصمانه امريكا درگير بوده‌اند و مخصوصا بعد از انقلاب درگيري‌ها شديدتر بود و الان امريكا به عنوان دشمن تعيين‌كننده در عرصه‌هاي مختلف عليه مردم ايران اقداماتي انجام مي‌دهد طبيعي است كه مردم هم براي‌شان مهم باشد.
آمدن خانم كلينتون با توجه به برنامه‌هاي خصمانه‌اي كه در گذشته نسبت به ايران دنبال كرده و از زمان سناتوري تا وزارت خارجه در تداوم برنامه‌هاي كينه‌توزانه‌اش اقدام كرده، به نظر من برندگي و تاثيرگذاري سياست‌هاي خصمانه‌اش بر ايران بيشتر خواهد بود. از طرفي ترامپ يك پديده جديد است كه مي‌تواند شكاف در حاكميت امريكا ايجاد كند و حتي بين جمهوريخواهان نيز به نوعي اختلاف افكني كند. امكان اينكه ترامپ برنامه‌هاي جديدتري داشته باشد وجود دارد و من شخصا موافقم كه ترامپ راي بياورد.
نتيجه انتخابات امريكا بر انتخابات ايران اثر مستقيمي ندارد اما طبيعي است كه انتخابات ما هم اثر جزيي بپذيرد. پيش‌بيني مي‌شود اگر در امريكا تحول جدي اتفاق بيفتد در ايران نيز افراد جديدي وارد عرصه انتخابات شوند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
كلينتون يا ترامپ، كدام يك براي ايران بهتر است؟ ترامپ ناشناخته است ترامپ يا كلينتون، فرقي براي ما ندارند انتخابات امريكا اثري بر انتخابات ايران ندارد ترامپ يا كلينتون‌، چندان تفاوتي براي كشور ما ندارند انتخابات امريكا نه كاملا اثرگذار است و نه بي‌تاثير تيغ در كف زنگي مست ترامپ پر از دردسر است انتخابات در ايران وابسته به شرايط داخلي است سابقه كلينتون مثبت نيست اصولگرايان با ترامپ راحت‌تر كنار مي‌آيند اميدواريم كسي روي كار بيايد كه به برجام متعهد باشد انتخابات ايران و امريكا اثري بر يكديگر ندارد انتخابات امريكا تاثير چنداني در كشور ما ندارد پيروزي دموكرات‌ها بهتر است كلينتون با اوباما فرق‌هاي اساسي دارد سياست‌هاي كلان امريكا نسبت به ايران يكسان است كلينتون يا ترامپ، انتخاب بد و بدتر است كلينتون مناسب‌تر است انتخابات امريكا بر سرنوشت دنيا اثر دارد رياست‌جمهوري كلينتون بهتر است پرسش‌هاي «اعتماد» از فعالان سياسي اصلاح‌طلب
کارتون
کارتون