• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3666 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۱۶ آبان

رياست‌جمهوري كلينتون بهتر است

ابراهيم اميني عضو شوراي مركزي حزب اعتماد ملي

 

 

1 -  تاثيرگذاري سياست‌هاي امريكا بر سياست خارجي و به تبع آن حوزه‌هاي مختلف داخلي كشور از جمله حوزه اقتصادي باعث مي‌شود مردم ايران به اين انتخابات اهميت دهند. روابط سياسي در دنياي امروز و به خصوص در كشورهاي تاثيرگذار به نحوي است كه مي‌توانند اثرات متقابلي را در وضعيت سياسي كشورهاي ديگر به جا بگذارند. همچنان كه شاهد بوديم قضيه اشغال سفارت امريكا و گروگانگيري تاثير خود را در انتخابات رياست‌جمهوري بعدي امريكا به جا گذاشت.
2- سياست خشونت گرايانه‌اي كه آقاي ترامپ دارد ممكن است سبب شود كه كشور با چالش‌هاي جدي در سياست خارجي مواجه شود. از اين رو رياست‌جمهوري خانم كلينتون را براي ايران بهتر مي‌دانم.
3- با توجه به ديدگاه‌هاي دو نامزد رياست‌جمهوري امريكا مي‌توان گفت ترامپ به دنبال ماجراجويي است و با ديدگاه جريان خشن حزب جمهوريخواه مي‌خواهد سياست خارجي خود را پيش ببرد و خانم كلينتون در حزب دموكرات به دنبال سياست‌هاي آشتي‌جويانه‌تري است. اين مساله مي‌تواند در انتخابات كشورهاي ديگر اثرگذار باشد. در كشورهايي كه تضاد منافع با امريكا دارند اين تاثيرگذاري بيشتر است. البته انتخابات سال 96 به‌طور مستقيم متاثر از انتخابات امريكا نيست. اگر ترامپ سركار بيايد مي‌تواند باعث شود كه افرادي در كشور ما مدعي شوند كه بايد كساني سر كار بيايند كه با همان ديد تحكمي در مقابل امريكا قرار مي‌گيرند و اين اعتقاد ايجاد شود كه سياست‌هاي آشتي‌جويانه در مقابل ترامپ جواب نخواهد داد و به عكس در مورد خانم كلينتون مي‌تواند اين تفكر به وجود آيد كه اگر قدرت اجرايي كشور در دست كساني باشد كه سياست نرم‌تري دارند، موجب شود كه تقابل كمتري ميان ايران و امريكا شكل گيرد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
تیتر خبرها
كلينتون يا ترامپ، كدام يك براي ايران بهتر است؟ ترامپ ناشناخته است ترامپ يا كلينتون، فرقي براي ما ندارند انتخابات امريكا اثري بر انتخابات ايران ندارد ترامپ يا كلينتون‌، چندان تفاوتي براي كشور ما ندارند انتخابات امريكا نه كاملا اثرگذار است و نه بي‌تاثير تيغ در كف زنگي مست ترامپ پر از دردسر است انتخابات در ايران وابسته به شرايط داخلي است سابقه كلينتون مثبت نيست اصولگرايان با ترامپ راحت‌تر كنار مي‌آيند اميدواريم كسي روي كار بيايد كه به برجام متعهد باشد انتخابات ايران و امريكا اثري بر يكديگر ندارد انتخابات امريكا تاثير چنداني در كشور ما ندارد پيروزي دموكرات‌ها بهتر است كلينتون با اوباما فرق‌هاي اساسي دارد سياست‌هاي كلان امريكا نسبت به ايران يكسان است كلينتون يا ترامپ، انتخاب بد و بدتر است كلينتون مناسب‌تر است انتخابات امريكا بر سرنوشت دنيا اثر دارد رياست‌جمهوري كلينتون بهتر است پرسش‌هاي «اعتماد» از فعالان سياسي اصلاح‌طلب
کارتون
کارتون