• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3668 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

باران عصرگاهي تهران را قفل كرد

بارش شديد باران و تگرگ در تهران، ‌باعث ايجاد مشكلات شهري شد. ‌گرفتگي معابر، ‌از كار افتادن يكي از خطوط مترو و ورود آب به نمايشگاه مطبوعات، ‌گوشه‌اي از مشكلاتي بود كه به دليل بارش تگرگ در پايتخت ايجاد شد. به گفته مدير روابط عمومي شركت بهره‌برداري مترو، رعد و برق، خط 5 متروي تهران را از سرويس خارج كرد. به گزارش ايسنا، احسان مقدم در اين خصوص گفت: بر اثر رعد و برق و بارش شديد باران، كابين‌هاي قطار سريع‌السير تهران - كرج از سيستم خارج شد و حمل و نقل در خط پنج انجام نمي‌گيرد. وي در ادامه گفت: مهندسان و كارشناسان مترو در حال رفع نواقص هستند و حمل و نقل جايگزين براي مسافران در نظر گرفته شده است.
متروي آزادي به سمت كرج نيز به علت آبگرفتگي بسته شد
بارش باران سيل آسا وتگرگ در تهران به همراه رعد و برق همچنين باعث بروز ترافيك سنگين در معابر پايتخت شد. اين ‌بارش شديد كه از مناطق شمالي شهر تهران آغاز شد، در ادامه مناطق مختلف پايتخت را فرا گرفت. سخنگوي سازمان آتش نشاني تهران در ادامه اعلام كرد رعد و برق‌هاي امشب (دوشنبه) تهران خطرناك است، شهروندان در فضاي مسقف بمانند و جز موارد ضروري در شهر تردد نكنند.
سيد جلال ملكي در ادامه گفت: ماموران ايستگاه‌هاي مختلف آتش‌نشاني شهر تهران براي مقابله با آب‌گرفتگي احتمالي و هر گونه حادثه ديگر در آماده‌باش كامل هستند. همچنين بارش شديد باران باعث اختلال در خطوط تلفن در برخي از مناطق تهران شد. نمايشگاه مطبوعات هم از اين تگرگ ناگهاني بي‌نصيب نماند و آب از سقف مصلاي تهران به قسمت‌هايي از راهروهاي نمايشگاه مطبوعات سرازير شد، تعداد زيادي از مردم نزديك به نمايشگاه نيز، ‌براي در امان بودن از رعد و برق و تگرگ، ‌وارد نمايشگاه شدند كه باعث ازدحام جمعيت شد. اما بارش باران و تگرگ پاييزي مختص تهران نبود، بارش برف و باران در جاده‌هاي 6 استان كشور، ‌باعث لغزندگي جاده‌ها و ايجاد مشكلاتي در تردد مسافران شد.  همچنين به گفته‌مديركل مديريت بحران استان لرستان، دختر دانشجويي در خرم‌آباد در جريان سيلاب گرفتار شد و با سقوط در كانال آب جان خود را از دست داد.
به گفته سرهنگ نادر رحماني، ترافيك بر اثر بارش باران در تمامي جاده‌هاي مركزي، قم و همدان، جاده چابكسر، جاده هراز و جاده‌هاي شاهرود - سبزوار و سمنان به دامغان اتفاق افتاد، همچنين در جاده چالوس نيز بارش برف و در شهر خرم آباد نيز بارش شديد تگرگ گزارش شده است. مديركل حمل و نقل و پايانه‌هاي البرز نيز از سفيدپوش شدن محور «كرج - چالوس» خبر داد. «قاسم باقري» اظهار كرد: طبق اطلاعات واصله از دوربين‌هاي نظارت تصويري مستقر در محورهاي مواصلاتي استان همچنين اطلاعات دريافتي از اداره‌كل هواشناسي، هم‌اكنون(عصر دوشنبه) شاهد بارش برف در محور جاده چالوس هستيم. وي ادامه داد: اين‌بارش كه از ظهر آغاز شده از محدوده شهرستانك تا پل كندوان را سفيدپوش كرده است و باعث لغزنده شدن اين محور شده است، ‌لذا از رانندگان مي‌خواهيم با احتياط كامل رانندگي كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون