• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3668 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۸ آبان

عددنوشت

استفاده از مقرري بيمه بيكاري

مديركل كاريابي‌هاي وزارت كار با اعلام اين خبر كه از مجموع 350 هزار نفر ثبت‌نام شده براي يافتن كار در سامانه كاريابي‌ها، حدود 110 هزار نفر را زنان تشكيل مي‌دهند، گفت: هم‌اكنون از زمان ثبت‌نام تا مقرري بيمه بيكاري به صورت الكترونيكي انجام مي‌شود. محمد اكبرنيا به فارس گفته: در هفت ماهه ابتدايي امسال بيش از 350 هزار نفر جوياي كار در موسسات مشاوره شغلي و كاريابي ثبت‌نام شده‌اند. وي افزود: از اين تعداد بيش از 110 هزار نفر را زنان و بيش از 241 هزار نفر را مردان تشكيل مي‌دهند كه هر كدام اين افراد با مهارت‌هاي مختلف و مدارك تحصيلي از بي‌سوادان گرفته تا فوق ليسانس و بالاتر تشكيل مي‌شوند.
 اكبرنيا با بيان اينكه از ميان ثبت‌نام‌شدگان مرد، هفت هزار و 552 نفر فوق‌ليسانس و بالاتر و 46 هزار و 806 نفر ليسانس و بيش از 20 هزار نفر نيز فوق ديپلم داشته‌اند، گفت: در اين خصوص بيش از 191 هزار نفر از مردان بدون مهارت و بيش از 50 هزار و 500 نفر داراي مهارت بودند كه به فرصت‌هاي شغلي اعلام شده، معرفي شده‌اند. مديركل كاريابي‌هاي وزارت كار با اعلام اين خبر كه از ميان 110 هزار نفر از زنان جوياي كار ثبت‌نام شده بيش از 9 هزار نفر داراي مدارك فوق‌ليسانس و بالاتر بوده‌اند، گفت: از اين تعداد 84 هزار و 400 نفر بدون مهارت بوده و عمده ثبت‌نام‌شدگان در محدوده سني 25 تا 34 سال بوده‌اند.

افزايش واردات جاده‌اي

براساس آمار منتشرشده سازمان راهداري، طي شش ماهه ابتدايي سال ۹۵، واردات از طريق حمل ونقل جاده‌اي 4/20 درصد نسبت به سال گذشته افزايش و صادرات ۵ درصد كاهش يافته است. مهردر گزارشي نوشت، آمار عملكرد شش ماهه نخست سال ۹۵ سازمان راهداري نشان مي‌دهد كه 7/7 ميليون تن كالاي نفتي و غيرنفتي از مرزهاي زميني و آبي ايران وارد و ۳۹ ميليون تن خارج شده است كه واردات 8/6 درصد كاهش و صادرات
 7/44 درصد نسبت به مشابه سال قبل افزايش يافته است. طبق اين آمار از مجموع واردات و صادرات انجام شده، سهم جاده ۷ و سهم دريا ۹۳ درصد است. نگاهي به آمار سازمان راهداري حاكي از آن است كه واردات از طريق جاده نسبت به سال گذشته 4/20 درصد رشد و صادرات جاده‌اي ۵ درصد كاهش داشته است.
 دراين ميان از مجموع واردات كالا به كشور ۱۱درصد سهم كالاي نفتي و ۸۹ درصد كالاي غير نفتي بوده و در صادرات، ۳۵ درصد كالاي نفتي و ۶۵ درصد كالاي غير نفتي بوده است.
سهم كالاهاي نفتي ۱۵ هزار و ۴۷۵ تن و سهم كالاهاي غيرنفتي ۸۸۳ هزار و ۶۶۶ تن از واردات جاده‌اي، صادرات كالاهاي نفتي و غيرنفتي هم به ترتيب ۸۰۶ هزار و ۵۱۷ تن و دو ميليون و ۳۰۵ هزار و۶۸۹ تن طي شش ماه گذشته بوده است.

رشد صادرات گندم

معاون وزيرجهاد كشاورزي آمار نهايي توليد گندم را حدود ۱۴ ميليون تن اعلام كرد و گفت: قصد داريم سه ميليون تن از اين محصول را صادر كنيم.
علي قنبري ميزان نهايي توليد گندم در سال جاري را حدود ۱۴ ميليون تن اعلام كرد و اظهارداشت: از اين ميزان نزديك به ۱۱ ميليون و ۵۲۰ هزارتن در قالب خريد تضميني از كشاورزان خريداري شد كه اين عدد نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۳ درصد افزايش دارد.
وي با بيان اينكه در سال جاري كشور در توليد گندم به خودكفايي رسيد، گفت: با توجه به مازاد مصرف گندم در كشور، قصد داريم حدود سه ميليون تن از اين محصول را صادر كنيم.
مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران اضافه كرد: هم‌اكنون نيز درحال پيگيري اخذ مجوز براي صادرات گندم دروم، گندم نرم و آرد از كشور هستيم و فكر مي‌كنم تا ۱۰ روز آينده اين مجوز صادر شود.
 قنبري با بيان اينكه بعد از اخذ مجوز، محصول را به مزايده مي‌گذاريم و براي آن بازاريابي مي‌كنيم، به اين پرسش كه كدام كشورها متقاضي خريدار گندم ايران هستند؟ پاسخ داد: ايتاليا، تركيه، كشورهاي حوزه خليج فارس و كشورهاي اروپايي از جمله متقاضيان خريد گندم ايران هستند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون