• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

رييس فراكسيون اميد:

مسوولان قواي سه گانه سعه صدر بيشتري در برابر انتقادات داشته باشند

گروه سياسي| ديروز، روز گلايه‌هاي مرد اول پايتخت در مجلس بود. گلايه از سه مورد. يكي لغو سخنراني نايب‌رييس مجلس، يكي مجادلات روساي قوا و ديگري ممنوع التصويري‌هايي كه وجود دارد. عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينكه از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون برخي برخوردهاي سليقه‌اي و بعضا خودسرانه به نظام آسيب جدي وارد كرد، گفت: ممانعت از برگزاري سخنراني نايب‌رييس مجلس در مشهد براي نظام هزينه‌هاي زيادي دارد. به گزارش اميدنامه، جمله‌هاي كليدي اظهارات محمدرضا عارف به شرح زير است:
  ‌ بي‌شك يكي از دلايل مهم موفقيت ليست اميد در انتخابات مجلس دهم همراهي نخبگان كشور از جمله هنرمندان و ورزشكاران عزيز كشورمان بود و حقيقتا در اسفند ۹۴ سنگ تمام گذاشتند و با وجود برخي گلايه‌ها و دلخوري‌ها از وضعيت موجود تمام قد به صحنه آمدند كه باعث افتخار اعضاي ليست اميد شدند.
  ‌ يكي از وظايف مهم نمايندگان مجلس پاسخگويي به مطالبات مردم است و در اين بين رسيدگي به دغدغه‌هاي هنرمندان كه قشر تاثير‌گذاري در جامعه هستند بايد مورد توجه مسوولان از جمله نمايندگان مجلس باشد.
  ‌ درد اكثر اقشار مختلف جامعه يكسان است و بايد درمان را تشخيص دهيم، اينكه شما عزيزان در چنين جلسه‌اي مهم‌ترين دغدغه‌تان مشكلات مردم است بسيار با ارزش است و نشان‌دهنده اين است كه هنرمندان و نخبگان كشورمان انسان‌هايي دردآشنا هستند و از مردم فاصله نمي‌گيرند.
  ‌ معضل اصلي جامعه ما اين است كه همه موضوعات را ابتدا سياسي جلوه مي‌دهند بعد هم سعي در امنيتي كردن آن دارند مطمئنا ساحت هنر و هنرمند نگاه امنيتي را بر نمي‌تابد. بايد با نگاه فرهنگي و برگرفته از فرهنگ ايراني- اسلامي به ساماندهي هنر پرداخت و مطالبات اين قشر فرهيخته را پاسخگو بود.
  ‌ از ابتداي انقلاب اسلامي تاكنون برخي برخوردهاي سليقه‌اي و بعضا خودسرانه به نظام آسيب جدي وارد كرد كه نمونه اخير آن ممانعت از برگزاري سخنراني نايب‌رييس مجلس در مشهد بود كه اينگونه برخوردها براي نظام هزينه‌هاي زيادي دارد.
  ‌ كشور به آرامش نياز دارد و كساني كه مسووليت‌هاي كلاني در نظام دارند بايد بدانند كه روح و روان مردم با اينگونه برخوردها و مجادلات آسيب مي‌بيند. بهتر است مسوولان قواي سه‌گانه سعه صدر بيشتري در برابر انتقادات داشته باشند و بدانند كه نبايد براي مجموعه تحت مديريت‌شان عصمت و مصونيت قايل شوند.
  ‌ اگر عزم جدي براي حل مشكلات وجود داشته باشد و اگر دست از منيت‌ها و خودخواهي‌ها برداشته شود با پشتوانه ملت بزرگوار ايران مي‌توانيم بر مشكلات مختلف فايق بياييم.
  ‌ با رشد چشمگير فناوري در عرصه رسانه و ارتباطات ديگر نمي‌توان كسي را ممنوع‌التصوير كرد. اكثرا هنرمندان كشورمان پايبند به ارزش‌ها هستند و محروم كردن آنها از حضور در رسانه‌هاي فراگير از جمله صدا و سيما مطمئنا به ضرر اين رسانه است و جامعه هنري ما نشان داده است با وجود فراهم بودن زمينه‌ فعاليت در خارج از كشور به دليل دلبستگي به ميهن و مردم ايران حاضرند با برخي ناملايمات كنار بيايند اما در كشورشان فعاليت كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون