• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

پيشخوان

پيام رهبر انقلاب در پي حوادث دردناك شهادت زايران در عراق و تصادف قطار
دغدغه حل ريشه‌اي اين مصايب دردناك بايد اولويت مسوولان باشد

حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي در پي حوادث تلخ و دردناك شهادت ده‌ها نفر از زايران حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام در عراق و همچنين جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مسافران و زايران حضرت امام رضا عليه‌السلام، در پيامي ضمن طلب رحمت و مغفرت الهي براي درگذشتگان و دعا براي شفاي آسيب‌ديدگان، تاكيد كردند: مسوولان از اين حوادث دردناك به آساني عبور نكنند و دغدغه حل ريشه‌اي اين مصايب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولويت‌هاي خود قرار دهند.
متن پيام رهبر انقلاب اسلامي به اين شرح است:
بسم‌الله الرحمن الرحيم
حادثه تلخ و اندوهبار شهادت ده‌ها نفر از زوار ايراني و غير ايراني حضرت سيدالشهداء عليه‌السلام در عراق و نيز حادثه دردناك تصادف قطار كه به جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مسافران و زوار حضرت ابي‌الحسن‌الرضا عليه‌السلام انجاميد، اينجانب را همچون ديگر هم‌ميهنان و خانواده‌هاي عزادار، مصيبت‌زده كرد. در حادثه اول، گروه‌هاي جنايتكار و شقاوت‌بار تكفيري كه راه‌پيمايي عظيم اربعين و امنيت بي‌نظير زايران حسيني، چشم آنان را كور و توطئه‌هاي خباثت‌آلود آنان را خنثي كرده است، به انتقام بزدلانه و فجيع دست زدند و بار ديگر چهره خبيث و منيت پليد خود را به همه نشان دادند. از مناطق ديگر جهان همچون نيجريه و پاكستان و افغانستان نيز خبرهاي تلخ و تكان‌دهنده از جنايات هم‌مسلكان آنها مي‌رسد و خطر جريان تكفيري و دولت‌هاي حامي آنان را بار ديگر به همه مسلمانان و دلسوزان گوشزد مي‌كند. در حادثه دوم نيز قصور يا تقصير و بي‌تدبيري دست‌اندركاران خانواده‌هايي را داغدار كرد و موجب جان‌باختن و آسيب‌ديدگي جمعي از مردم عزيزمان شد. اينجانب ضمن طلب رحمت و مغفرت الهي براي درگذشتگان و دعا براي شفاي آسيب‌ديدگان و عرض تسليت به خانواده‌هاي آنان، از مسوولان و دست‌اندركاران در هر دو بخش داخلي و خارجي مي‌خواهم كه از اين حوادث دردناك به آساني عبور نكنند و دغدغه حل ريشه‌اي اين مصايب و امثال آن از مسائل مردم را در صدر اولويت‌هاي خود قرار دهند و اكنون نيز همه تلاش خود را براي علاج مصدومان و انتقال جان‌باختگان و كاستن از مصايب داغداران به كار برند. سيد علي خامنه‌اي


آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني:
تكيه به اراده مردم  انقلاب را از آسيب ها حفظ مي‌كند

آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني در جلسه روز گذشته مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تاسف از رحلت مرجع عاليقدر، شادروان آيت‌الله موسوي اردبيلي و تسليت مجدد اين ضايعه به مردم، حوزه‌هاي علميه و اعضاي مجمع، گفت: ايشان از دوران انقلاب تا پايان عمر شريف‌شان، منشأ خير و خدمات فراوان براي كشور و انقلاب بود. وي راهپيمايي ميليوني مسلمانان از سراسر جهان به ويژه زايران ايراني به مناسبت اربعين حسيني را شگفت‌آور و در كل جهان در خور تحسين دانست و گفت: عظمت اين حضور براي دنيا، معني‌دار و براي جهان اسلام وحدت‌بخش و الهام‌آفرين است. رييس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با ابراز تاسف شديد از جنايت اخير گروهك تروريستي داعش در منطقه حلّه عراق كه منجر به شهادت و مصدوميت جمع زيادي از زايران محترم كربلا و نجف به ويژه زايران ايراني شد، گفت: هر چند به بركت حضور هوشمندانه و مقتدرانه نيروهاي امنيتي، داخل از امنيت خوبي برخوردار است، ولي گروهك داعش كه ضربات كاري و هولناكي را در مناطق سوريه و عراق متحمل شده و به خطر جدي افتاده‌اند، متاسفانه دست به اقدامات مذبوحانه زده و زايران بي‌دفاع عتبات را به شهادت مي‌رساند كه بايد براي امنيت بيشتر زايران در خارج از مرزها نيز اقدامات موثرتري انجام شود. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني، با اشاره به حادثه‌ تاسف‌بار تصادف دو قطار در مسير سمنان و دامغان كه منجر به كشته و مجروح شدن جمعي از هموطنان شد، با تسليت اين اتفاق به خانواده‌هاي عزادار، مخصوصا مردم استان آذربايجان شرقي و به ويژه شهر تبريز، گفت: متاسفيم كه چنين حادثه‌اي رخ داد و اين انتظار از مسوولان مربوطه مي‌رود كه در خصوص علل آن، بررسي‌هاي لازم را انجام دهند و ضمن برخورد قاطع با مسببين احتمالي، نسبت به رسيدگي به امور مجروحان و تسلاي خاطر بازماندگان سريع‌تر عمل كنند. آيت‌الله هاشمي‌رفسنجاني افزود: انقلاب اسلامي ايران با حضور پرشور مردم و بدون حمايت‌هاي خارجي پيروز شد و با حضور و مشاركت مردم تداوم يافت و كشوري كه از چنگال استعمار و استثمار به دست مردم آزاد شده بود، قطعا براي ادامه هم به حضور مردم نياز داشت و خواهد داشت. ايشان تاكيد كرد: اگر همچنان به مردم و اراده آنان تكيه داشته باشيم، خداوند نيز ما را كمك خواهد كرد و انقلاب آسيب نخواهد ديد.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون