• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

بيمه‌هاي خارجي براي مذاكره به ايران مي‌آيند

شركت‌هاي مونيخ‌ري، تويوتا TS ژاپن، UID انگليس، ناسكو فرانسه، ارگو آلمان و اذري جمهوري آذربايجان و شركت‌هايي از حوزه خليج فارس هفته آينده به ايران مي‌آيند تا طي شركت در همايشي با طرف‌هاي ايراني مذاكرات همكاري داشته باشند. صحبت درباره اوراق بهادارسازي ريسك‌هاي بيمه‌اي و صحبت‌هايي درباره ايجاد اتصال بين بازار بيمه و سرمايه از جمله مباحث پيش‌بيني شده بين طرف‌هاي حاضر در اين ملاقات است.
هفته آينده در نهمين همايش بين‌المللي بيمه و توسعه، هيات‌‌هاي داخلي و خارجي درباره بازار بيمه و نحوه تعامل با يكديگر در اين بازار مذاكره خواهند داشت. رييس پژوهشكده بيمه در جمع خبرنگاران گفت: در حاشيه اين همايش هيات‌هاي داخلي و خارجي با هم قراردادهايي امضا مي‌كنند. او قيمتگذاري منصفانه در بازار بيمه، نوآوري در محصولات و رقابت شركت‌هاي بيمه داخلي و خارجي را از مهم‌ترين اهداف اين همايش برشمرد.
حميد صفري توضيح داد: بازار محلي براي تعامل و تقابل عرضه و تقاضا براي رفع نيازهاي طرفين محسوب مي‌شود، البته اين يك تعريف سنتي و قديمي‌تر بازار است. با توسعه ارتباطات و رشد تكنولوژي بازار از يك ماهيت مكاني خارج شده و مفهوم سنتي خود را از دست داده و به مكانيزمي براي فعاليت‌ اقتصادي تبديل شده است. موضوع بازار در صنعت بيمه بسيار با‌اهميت است، بنابراين حضار همايش سال قبل مايل بودند كه بازار را به عنوان موضوع همايش امسال انتخاب كنند. وي افزود: شركت‌هاي مونيخ‌ري، تويوتا TS ژاپن، UID انگليس، ناسكو فرانسه، ارگو آلمان و اذري جمهوري آذربايجان و شركت‌هايي از حوزه خليج فارس در اين همايش شركت مي‌كنند و در حاشيه همايش با آنها مذاكراتي خواهيم داشت.
او متذكر شد: نشستي تخصصي با موضوع انتقال ريسك از صنعت بيمه به بازار سرمايه در محل پژوهشكده بيمه برگزار خواهد شد و پژوهشكده طرحي را در زمينه اتصال بازار سرمايه و بيمه ارايه كرده كه قرار است در اين نشست تخصصي رونمايي شود. صفري اذعان كرد: در يك بازار كارا اطلاعات به همه مشاركت‌كنندگان در بازار مي‌رسد و رقابت سالم و سازنده وجود دارد. رقابتي كه منتهي به بهبود كاركرد بازار مي‌شود. ما از طريق همايش مي‌خواهيم بدانيم كه مكانيزم‌هاي بازار در صنعت بيمه درست عمل مي‌كند يا در آن اختلال‌هايي وجود دارد و آيا در بازار ما رقابت سالم وجود دارد يا خير. او عنوان كرد: فضاي كسب و كار در صنعت بيمه، تحليل قيمتگذاري منصفانه، نوآوري در محصولات بيمه‌اي، تعامل با ساير بازارهاي بيمه، ورود بيمه‌گران خارجي به بازار داخل و رقابت بين بيمه‌هاي داخلي و خارجي از مهم‌ترين محورهاي اين گفت‌وگوهاست. صفري درباره اوراق بهادارسازي ريسك‌هاي بيمه‌اي اظهار كرد: ما بايد ببينيم كه كشورهاي ديگر در طراحي اين موضوع چه مشكلاتي داشته‌اند و از تجربه ‌آنها در اين زمينه بهره ببريم تا بتوانيم درست عمل كنيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون