• ۱۴۰۳ جمعه ۲۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3682 -
  • ۱۳۹۵ يکشنبه ۷ آذر

عددنوشت

افزايش معاملات مسكن
درحالي كه بسياري از فعالان بازار مسكن از ركود سنگين در توليد و خريد و فروش مسكن ابراز ناراحتي مي‌كنند، گزارش بانك مركزي نشان مي‌دهد كه خريد و فروش مسكن در يك‌ماه گذشته افزايش يافته است؛ گزارشي كه البته خيلي از فعالان اين حوزه آن را موقتي ارزيابي مي‌كنند. چه آنكه به گفته آنان اين افزايش معاملات موقتي بوده و به دنبال پرداخت وام‌هايي است كه در ماه‌هاي اخير بر اساس طرح‌هاي جديد مسكن پرداخت شده است.
با اين حال سال ۱۳۹۵ برگرفته از «آمارهاي خام سامانه ثبت معاملات املاك و مستغلات كشور» اعلام كرده كه در ماه مذكور تعداد معاملات آپارتمان‌هاي مسكوني شهر تهران به 5/12 هزار واحد مسكوني رسيد كه در مقايسه با ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 2/21 و 1/4 درصد افزايش را نشان مي‌دهد.
آن‌طور كه در گزارش بانك مركزي آمده، در ماه مورد نظر، متوسط قيمت خريد و فروش يك متر مربع زيربناي واحدمسكوني معامله شده از طريق بنگاه‌هاي معاملات ملكي شهر تهران 1/44 ميليون ريال بوده كه نسبت به ماه قبل و ماه مشابه سال قبل به ترتيب 1/0 درصد و 3/7 درصد افزايش نشان مي‌دهد.

غرامت فوت‌شدگان حادثه قطار
رييس كل بيمه مركزي مي‌گويد: بيمه مركزي پيگير بيمه حوادث زايرين كربلا و آسيب‌ديدگان در قطارهايي كه با هم تصادف كرده‌اند، است. عبدالناصر همتي، درباره حوادث تصادف قطار و منفجر شدن اتوبوس زايران ايراني در استان حله عراق، اظهار كرد: بيمه دانا درباره شهداي كربلا مسووليت دارد و تا ۱۹۳ ميليون تومان بايد براي هر فوت بپردازد. البته تعداد شهدا مشخص نيست و اين موضوع در حال بررسي است. وي افزود: موضوع كشته‌شدگان حادثه راه‌آهن در مسير تبريز – مشهد هم مربوط به بيمه پارسيان است. اين بيمه تا ۱۹۳ ميليون تومان براي فوت‌شدگان و تا سقف ۵۰ ميليون تومان براي آسيب‌ديدگان پرداخت مي‌كند.

حجم سرمازدگي پرتقال و نارنگي
رييس سازمان جهاد كشاورزي استان مازندران اعلام كرد: براي ديگر توليدات باغي استان مازندران نيز سرمازدگي و برف اخير پيامدهاي منفي به همراه داشت كه به عنوان مثال مي‌توان به حدود ۵۰ هزار تن نارنگي كه دچار سرمازدگي شده‌اند، اشاره كرد چراكه پيش از وقوع اين حادثه ۷۰ درصد نارنگي مازندران برداشت شده بود و تنها ۳۵ درصد از ۱۵۰ هزار تن نارنگي باقيمانده روي درخت باقي مانده بود كه پيش‌بيني آسيب‌ديدگي و سرمازدگي براي آنها مي‌شود كه البته مجددا تاكيد مي‌شود اين محصولات دورريختني نيستند و بايد سريع‌تر در بازار تازه‌خوري عرضه شوند يا به عنوان آبميوه مورد استفاده قرار گيرند. وي اضافه كرد: پرتقال نيز پيش‌بيني مي‌شود ۲۰۰ تا ۳۰۰ هزار تن آن دچار مشكل شده باشد كه البته با توجه به سرماي شب گذشته در اين استان و پايان نيافتن ارزيابي‌هاي اوليه مشخص شدن خسارت دقيق وارده طي روزهاي آينده ميزان خسارت دقيق نيز اعلام خواهد شد.

افزايش قيمت دلار آزاد
نوسانات بازار ارز در يك هفته اخير در بيشتر ارزها از جمله دلار، يورو و پوند در بيشتر روزها در جهت افزايش حركت كرد؛ به‌طوري كه دلار حدود ۴۰ تومان و يورو حدود ۹۰ تومان با نوسان قيمت همراه شد. به‌طور كلي بازار ارز در هفته گذشته در نرخ‌هاي خود با روند صعودي مواجه بود. دلار امريكا در هفته گذشته با روند صعودي همراه شد و در بيشتر روزهاي هفته قبل بالاتر از ۳۷۰۰ تومان ايستاد. اين نوع ارز در ابتداي هفته گذشته با نرخ ۳۷۰۲ تومان روند خود را آغاز كرد. در ادامه، قيمت دلار با حركت كاهشي همراه شد و به ۳۶۸۰ تومان رسيد. اما در ادامه هفته، بار ديگر حركت معكوس پيدا كرد و به ۳۷۰۸ تومان رسيد و تا انتهاي هفته اين روند صعودي ادامه داشت و در روز پنجشنبه دلار روي ۳۷۴۳ تومان ايستاد تا در مجموع طي يك هفته اخير دلار ۴۱ تومان در بازار آزاد نوسان پيدا كند.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون