• ۱۴۰۳ شنبه ۲۹ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3160 -
  • ۱۳۹۳ سه شنبه ۳۰ دي

عملكرد كمپين روز هواي پاك در شبكه‌هاي اجتماعي چگونه بود؟

مردم و برندها فعال‌تر از مسوولان

  سهيل سراييان/  روز هواي پاك امسال با سال‌هاي گذشته تفاوت زيادي داشت. امسال شهرداري تهران و خود مردم سعي كردند تا با راه‌اندازي كمپين‌هاي فيزيكي و مجازي اين روز را براي همه مهم و قابل توجه جلوه دهند. از حدود يك هفته پيش كمپين‌هايي در شبكه‌هاي اجتماعي شكل گرفت تا به نوعي اين روز را تبليغ كنند، شهرداري هم در توييتر و ساير شبكه‌هاي اجتماعي هشتگ‌هايي را تعريف كرده بود. اما حركت و جنب و جوش مردم در شبكه‌هاي اجتماعي خيلي بيشتر از مسوولان بود. هشتگ «زمين پاك» و «آسمان آبي» به صورت جداگانه تعريف شده بودند. معمولا براي اين كمپين‌ها يك هشتگ واحد تعريف مي‌كنند تا رشد و سرعت بيشتري در شبكه‌هاي اجتماعي پيدا كند به همين خاطر مردم به صورت خودجوش هشتگ‌هاي ديگر مثل «خط سفيد» را هم خودشان مي‌گذاشتند. به خصوص هشتگ خط سفيد در اينستاگرام بيشتر مود توجه قرار گرفته بود. در مجموع تا روز گذشته كه خبر حضور رييس‌جمهور و جواد ظريف، وزير خارجه در مترو منتشر نشده بود اين هشتگ‌ها زياد فعال نبودند و به طور كلي كمپين روز هواي پاك عملكرد موفقي نداشت، اما پس از انتشار عكس‌هايي از حسن روحاني اين هشتگ‌ها به همراه عكس او و ظريف به سرعت بيشتر شدند و در توييتر و اينستاگرام رشد زيادي داشتند. اين در حالي است كه تعداد زيادي از عكس‌ها و متن‌هاي مردم در اين چند روز با هشتگ «تهران» و «آبي» نامگذاري شده و اين هشتگ‌ها از كمپين شهرداري بسيار با قدرت‌تر عمل كرده است. البته ايجاد كمپين مجازي توسط يك از نهادهاي رسمي كشور اتفاق خوبي به حساب مي‌آيد.
اما درباره همين موضوع چند برند معروف ايراني هم فعال بودند، آنها براي اينكه هم براي برند خودشان تبليغ كرده باشند و هم در اين حركت اجتماعي حضور پيدا كنند با هشتگ‌هاي مربوط به برند خودشان و هشتگ روز هواي پاك در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت كردند كه اين برندها به يك دليل توانستند بهتر از مسوولان كمپين در شبكه‌هاي اجتماعي فعاليت كنند. «جايزه» شما بهترين عكس‌ها و متن‌ها را وقتي با هشتگ آن برند و روز هواي پاك پست مي‌كرديد در توييتر يا اينستاگرام خود به خود در قرعه‌كشي مربوط به روز هواي پاك ثبت‌نام كرده بوديد و همين مساله براي مردم جذابيت زيادي ايجاد كرده بود. اين فكر مي‌توانست توسط شهرداري انجام شود و با امتيازات مختلف هم صفحات مربوط به خودش را در شبكه‌هاي اجتماعي معرفي مي‌كرد و هم روز هواي پاك را به موجي اجتماعي چه از نظر فيزيكي و چه مجازي براي مردم تبليغ مي‌كرد. عكس روزهاي پاك تهران كه آسمان آبي دارد و عكس حسن روحاني و جواد ظريف بيشترين ترند مربوط به اين هشتگ و كمپين را در اختيار دارد.

كامنت‌هاي منتخب

عليرضا| كاش مردم هم مثل آقاي روحاني متوجه مي‌شدند لااقل همين يك روز را از ماشين استفاده نكنند، از رييس‌جمهور ممنونيم، كاش مردم هم توجه كنند.
رضا | امروز هم مثل هميشه ترافيك بود و مدت زمان زيادي در راه بودم. روز هواي پاك اصلا هوا تميز نبود، دست مريزاد به رييس‌جمهور كه لااقل با ماشين به محل كار نرفت.
مريم| حركت مقامات دولتي و شهرداري خوب بود، هم در شبكه‌هاي اجتماعي خوب بودند هم در شهر اما مردم خودشان براي داشتن شهري تميز تلاش نمي‌كنند، بايد همه با هم براي شهر تلاش كنيم
سارا| عكس چند روز پيش را براي امروز مي‌گذارم تا بگوييم كه امروز هم آسمان آبي نداشتيم، ديدن آسمان آبي در تهران تبديل به آرزو شده، اميدوارم همه به فكر شهر تهران باشيم.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون