• ۱۴۰۳ يکشنبه ۱۶ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

تشكيل ۷۷۵ پرونده تخلف در فروش نوشت‌افزار

 سيدمحمدحسين مولاخواه، مديركل نظارت بر كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان از تشكيل ۷۷۵ پرونده تخلف در فرآيند اجراي طرح نظارت بر واحدهاي صنفي نوشت‌افزار خبر داده و با اشاره به اجراي طرح نظارتي نوشت افزار در سراسر كشور، گفته است: در راستاي حمايت از كالاهاي مرغوب توليد داخلي با اعمال نظارت‌هاي پيشگيرانه و جلوگيري از هرگونه تخلفات احتمالي و همچنين حمايت از مصرف‌كنندگان، طرح نظارتي نوشت افزار با همكاري سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها از تاريخ ۲۵ شهريور ماه به‌مدت يك‌ماه در سراسر كشور به اجرا درآمد.
وي تعداد واحدهاي صنفي داراي پروانه فعاليت در سراسر كشور را هفت هزار و ۶۶۲ واحد عنوان كرد و افزود: در اين بازه زماني از ميزان كل واحدهاي صنفي بازرسي شده توسط بازرسان سازمان‌هاي صنعت، معدن و تجارت، ۱۲۲۰ واحد صنفي فاقد پروانه كسب نيز شناسايي‌ شد. مديركل نظارت بر كالاهاي غيرفلزي سازمان حمايت مصرف‌كنندگان و توليدكنندگان ضمن اشاره به انجام ۶۶۹ مورد گشت مشترك بازرسي از واحدهاي صنفي اظهارداشت: اين گشت‌هاي مشترك در راستاي هم افزايي و استفاده بهينه از ظرفيت كارشناسي ادارات كل استاندارد و اتحاديه صنفي نوشت افزار استان‌ها انجام گرفته است.
مولاخواه با اعلام اينكه در اين طرح كيفيت نوشت‌افزارهاي داراي استاندارد اجباري، قاچاق و غيراسلامي در بازار نيز با تعامل و همكاري چند دستگاه ديگر مورد ارزيابي قرار گرفت، اظهار داشت: در اين بازرسي‌ها ۷۷۵ مورد پرونده تخلف به دليل گرانفروشي، كم فروشي، عدم درج قيمت و نصب نرخنامه، عدم ارايه فاكتور و به ارزش كل ۹۲۴ ميليون و ۱۳۶ هزار ريال براي صدور راي به ادارات كل تعزيرات حكومتي ارجاع ‌شده است.
وي با بيان اينكه هيچ‌گونه گزارشي در مورد كمبود كالا يا بروزمشكل در توزيع دفاتر دانش‌آموزي دريافت نشده، تصريح كرد: برپايي نمايشگاه‌هاي عرضه مستقيم در برخي از استان‌ها و اجراي گشت‌هاي مشترك با اتحاديه‌ها و تعزيرات در تنظيم بازار اقلام مذكور موثر بوده است.
مولاخواه در مورد قيمت‌گذاري محصولات نوشت افزار نيز گفت: با توجه به فضاي رقابتي و تنوع نوشت‌افزار، اين‌گونه اقلام اعم از توليدي و وارداتي در زمره ساير كالاها و خدمات قرار داشته و توسط بنگاه‌هاي اقتصادي قيمت‌گذاري مي‌شوند. تمامي واحدهاي صنفي مربوط موظف به نصب قيمت كالا و نرخنامه در معرض ديد عموم هستند و هموطنان نيز در صورت مواجهه با هرگونه تخلف احتمالي اعم از گرانفروشي، عدم نصب قيمت، عدم صدور صورتحساب معتبر و... مي‌توانند با سامانه ۱۲۴ واحد رسيدگي به شكايات مردمي سازمان صنعت، معدن و تجارت استان‌ها در سراسر كشور تماس گرفته و شكايات خود را مطرح و مطمئن باشند كه نتايج حاصله به شاكي منعكس خواهد شد.

 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون