• ۱۴۰۳ سه شنبه ۱۸ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 3687 -
  • ۱۳۹۵ سه شنبه ۱۶ آذر

ديدار وزير ‌آموزش و پرورش با فعالان آموزشي و نمايندگان مجلس


الياس حضرتي، نماينده تهران و عضو كميسيون اقتصادي مجلس دو روز پس از تقديم لايحه بودجه سال 96 به مجلس به همراه جمعي از مشاوران خود در حوزه آموزش و پرورش با فخرالدين احمدي دانش‌آشتياني ديدار و گفت‌وگو كرد.
در اين ديدار كه در محل دفتر وزير صورت گرفت الياس حضرتي با اشاره به اهميت نظام آموزشي و نقش حياتي آن در توسعه پايدار و همه‌جانبه، به مشكلات كشور در ابعاد مختلف اشاره كرد و بسياري از اين مشكلات را ناشي از ناكارآمدي نظام آموزشي دانست. اين نماينده مجلس در بخش ديگري از سخنان خود به ظرفيت شوراي مشورتي‌اش اشاره و اعلام آمادگي كرد كه اين شورا و روزنامه اعتماد مي‌تواند بازوي مشورتي براي وزير و تيم كاري او باشد تا با تعامل مستمر و ارتباط مدون بتوانند در مسير كارآمد كردن نظام آموزشي قدم‌هايي را بردارند. او همچنين با توجه به لايحه بودجه ابراز اميدواري كرد مجلس بتواند افزايشي را در سهم منابع آموزش و پرورش براي سال آينده داشته باشد.
در اين ديدار وزير آموزش و پرورش ضمن استقبال از اعلام آمادگي افرادي كه صاحبنظر هستند و دغدغه تعليم و تربيت را دارند، گفت: براي استفاده از نظرات دلسوزان و صاحبنظران اين حوزه بايد نشست‌هاي بيشتري برگزار كنيم و اين تعامل را استمرار ببخشيم تا با استفاده از ظرفيت اين دوستان و بهره مندي از رسانه‌هايي مانند روزنامه اعتماد در درجه نخست تغييراتي را در نگرش‌ها در راستاي تقدم پرورش بر آموزش و فلسفه تعليم و تربيت مبتني بر مهارت‌ها ايجاد كنيم.
دانش آشتياني در بخش ديگري از سخنانش گفت: بايد آموزش فراتر از كلاس درس و كتاب‌هاي درسي را به عنوان يك رويكرد ضروري و حياتي ترويج كنيم. كتاب محوري آنقدر در ذهن افراد عميق شده است كه گروه‌هاي مختلف دايم فشار مي‌آورند تا مطالب مورد نظر آنها در كتاب‌هاي درسي گنجانده شود چرا كه به غلط تصور مي‌كنند كتاب محور تربيت و آموزش است.
وي افزود: مساله آموزش و پرورش يك مساله بيروني است و براي حل آن نيازمند ارتقاي جايگاه نظام آموزشي هستيم كه اين مهم نيز با ابزار رسانه‌اي ممكن مي‌شود، ابزاري كه مردم و مسوولان را نسبت به اين موضع حساس كنند و يك اراده ملي براي اين منظور فعال شود.
در اين ديدار علي قرباني، نماينده بجنورد و محمودي، نماينده شهريار مسائل و مشكلات آموزش و پرورش خراسان شمالي و شهرستان‌هاي تهران را طرح و از وزير درخواست كردند براي حل آنها چاره جويي كند. همچنين در اين ديدار تعدادي از كارشناسان و صاحبنظران حوزه آموزش ضمن ارايه نقدها و نظرات خود راهكارهايي را نيز پيشنهاد دادند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون